Fakt, že i jediná skladba môže z niekoho urobiť hviezdu sa opäť potvrdil. Fínska štvorica Rasmus je síce doma hviezdou už niekoľko rokov a na svojom konte má šesť albumov, preraziť mimo hraníc krajiny sa im však podarilo až celkom nedávno. A to vďaka skladbe In The Shadows. S tou v súčasnosti veselo vyhrávajú všetky slovenské hitparády a skladba je najhranejšou v slovenskom éteri. Budú Rasmus formáciou jedného hitu?

Fakt, že i jediná skladba môže z niekoho urobiť hviezdu sa opäť potvrdil. Fínska štvorica Rasmus je síce doma hviezdou už niekoľko rokov a na svojom konte má šesť albumov, preraziť mimo hraníc krajiny sa im však podarilo až celkom nedávno. A to vďaka skladbe In The Shadows. S tou v súčasnosti veselo vyhrávajú všetky slovenské hitparády a skladba je najhranejšou v slovenskom éteri. Budú Rasmus formáciou jedného hitu? Určite nie. Pretože ak sa niekomu páči In The Shadows, má po ruke ešte rovných deväť podobných skladieb a teda i nádejných hitov. Slovo podobných je na mieste. Gitary a bubny zladené do rýchlej melodickosti.
In the Shadows je síce jednoznačne najlepšia a najhitovejšia skladba z celého albumu, ale ani tie ostatné v ničom nezaostávajú. The Rasmus sú trochu miernejší a melodickejší a tak i hitovejší Linkin Park. Treba uznať, že v záplave umelých tanečných hitov je tvorba mladých Fínov veľmi príjemná. Pesničky sú nadupané energiou od začiatku až do konca. Jediná pomalá skladba album uzatvára.
Pohrebnná pieseň (Funeral Song) je tklivá a po tom, čo si poslucháč práve vypočul, až prekvapujúca.
Najlepšie skladby sú uložené v prvej polovici albumu. Už úvodná First Day Of My Life je jasným hitom. A takých je hneď niekoľko. V druhej polovici albumu sa môže zdať, že je to všetko rovnaké a tvorba stráca na kvalite, ale opak je pravdou. Je to len pocit, ktorý sa po niekoľkonásobnom vypočutí albumu určite vyplatí. Je totiž citeľné, že chlapi sú spolu už 10 rokov a sú parádne zohratí. Možno by bolo zaujímavé vypočuť si ich predošlé albumy a sledovať ako sa vyvíjala ich tvorba. Málokto u nás totiž tuší čo bolo pred In The Shadows. Či bola ich hudba ešte tvrdšia, alebo naopak. V každom prípade však do svetového povedomia prerazili v tej pravej chvíli, s tou najideálnejšou skladbou z celého albumu a reprezentatívnym albumom. Nabudúce by bolo vhodné snáď trochu viac popracovať nad bookletom, v ktorom je jediná fotografia. Potešiteľné však je, že nechýbajú texty, ktoré sú naskladané medzi akési kresby rastlín. Momentálne veľmi dobrý album. Bohužiaľ, o rok si už na túto dosku nikto nespomenie. Iba ak Rasmus zodvihnú hodenú rukavicu a prihrnú sa s novým, ešte lepším materiálom.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2003
Celkový čas: 39:50

01. First Day Of My Life