Mexická maliarka Frida mala skutočne pestrý a ťažký život. Zatiaľ čo sa vo vedľajšej miestnosti pripravovala rodinná oslava, ona si to rozdávala so svojim priateľom v skrini.

Mexická maliarka Frida mala skutočne pestrý a ťažký život. Zatiaľ čo sa vo vedľajšej miestnosti pripravovala rodinná oslava, ona si to rozdávala so svojim priateľom v skrini. Osud sa s ňou však nemaznal. Prežila ťažkú haváriu autobusu, vďaka ktorej ostala pripútaná na vozíku. Silou vlastnej vôle sa postavila na nohy a začala maľovať. Bola tak dobrá, že sa preslávila. Za manžela si zobrala najväčšieho záletníka na okolí v domnení, že to bude práve ona, kto ho zmení. Nezmenila. Vyspal sa i s jej sestrou. Po množstve rozchodov sa však k nemu vrátila, aby zomrela mladá v jeho náručí.
Film, ktorý nedávno preblesol i našimi kinami je veľmi silným dielom. Salma Hayek, ktorá stvárnila hlavnú úlohu v ňom dokázala, že je skutočná herečka. Hoci trval dve hodiny, mal taký spád, že človek mal v kine pocit, že tam sedí 20 minút. Ale toto by bolo do inej rubriky.
Rovnako ako film je však veľmi silná i hudba, ktorá ho sprevádza. Je neoddeliteľnou súčasťou náročného príbehu a diváka doslova vťahuje do deja. Famózne. Nemožno očakávať žiadne komerčné ladenie, v tomto prípade to ani nie je možné. Latinská rytmika, mexické chuťovké a španielčina. To je to, o čom je soundtrack k filmu Frida. Tak ako v každom inom prípade, aj tento albumu máločo povie náhodnému poslucháčovi, ktorý nevidel film. Vyžije sa v ňom iba skutočný milovník hudby. Je totiž veľmi náročný a ťažký. Pre diváka je však lahôdkou pre ucho i ducha. Pri jeho počúvaní sa vracia späť k filmovému plátnu a opätovne ho vrhá do silného príbehu. Tak ako film i toto CD je najlepšňie počuť hneď viackrát. Ako to už pri soundtrackoch býva zvykom, i tento tvorí scénická hudba a pesničky. Oboje vo veľmi vysokej kvalite a nádherné.
Hoci interpreti jednotlivých skladieb sú viacmenej v našich končinách neznámi, nič to nemení na fakte, že pesničkám dodali dokonalý šmrnc. Tak emotívne naspievané skladby doslova trhajú srdcom. Z takmer neznámych interprétov najviac zaujme samotná predstaviteľka Salma Heyek, ktorá na album prispela jednou skladbou. A treba uznať, že rovnako ako dobre hrala, tak dobre i spieva.
Rovných 24 melódií a pesničiek prenesie aspoň na necelú hodinu diváka späť do príbehu, ktorý v každom, kto ho videl, zanechá nezabudnuteľný zážitok. A so soundtrackom je to rovnaké. Je len škoda, že v našich obchodoch sa dá kúpiť iba veľmi ťažko a problém bol zohnať ho i cez slovenské internetové obchody. Ale tá námaha sa vyplatila. Odmenou pre poslucháča je i veľmi kvalitný booklet. Vytlačený je na vysoko kvalitnom papieri, nechýbajú texty spievaných piesní. Obsahuje tiež základné informácie o filme a množstvo kvalitných fotografií. Hoci ide o album určený skôr pre hudobného labužníka, stráviť ho dokáže úplne každý.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2002
Celkový čas: 52:45

01. Benediction And Dream (Lila Downs)