Skladačka všetkých doteraz vydaných singlov, čiže najväčších hitov skupiny Suede. Takto vyzerá najpravdivejší kus histórie britského rocku, ktorý vychádza na vynikajúcom retrospektívnom albume tejto formácie.

Skladačka všetkých doteraz vydaných singlov, čiže najväčších hitov skupiny Suede. Takto vyzerá najpravdivejší kus histórie britského rocku, ktorý vychádza na vynikajúcom retrospektívnom albume tejto formácie. Za desať rokov svojej existencie vydali päť albumov, z ktorých každý sa na trvalo zapísal do pamäte miliónov fanúšikov na celom svete. Výberovka kapely Suede je určená nielen pre zanietených fanúšikov. Tí i tak majú doma všetky radové albumy formácie a tento si zakúpili iba kvôli dvom veciam (o tom trošku neskôr). Tak ako každá výberovka, i táto je určená najmä pre tých, ktorí zaznamenali existenciu formácie, no celé albumy si nekupovali. Spokojnosť je viac než istá. Hit strieda hit a z albumu vyžaruje pozitívna energia, ktorej dôvodom je živá a čistá rocková muzika. Niet čo dodať. Balada pre ucho.
I pre ortodoxných fanúšikov však kapela prichystala dve lahôdky. Jednou z nich je skladba Stay Together, ktorá vznikla už v roku 1994, no doteraz sa neobjavila na žiadnom radovom albume skupiny. Celý album promuje jediná novinka z tvorby Suede, skladba Attitude. Vo videoklipe k nej sa predstavuje obľúbený anglický herec John Hurt. Keby všetky kompilácie boli takéto, mali by význam. Mnohé bohužiaľ vychádzajú iba preto, aby interpret zalátal dieru, ktorú mu predpísala zmluva s vydavateľstvom. Toto je úplne iný prípad. O tom, že to všetky zúčastnené strany mysleli úplne vážne svedčí i dokonalý booklet. Pri výberových albumoch sa väčšinou tieto zaujímavé knížočky maximálne odfláknu.
V prípade Suede je booklet vytlačený na veľmi kvalitnom kriedovom papieri. A to je iba začiatok. Jeho vnútro musí nadchnúť každého poctivého priaznivca hudby. Na stránkach totiž majiteľ CD objaví fotografie všetkých singlov. Nechýbajú presné dátumy ich uvedenia na trh. No a samozrejmosťou sú v tomto prípade texty. Na poslednej strane nechýbajú informácie o autoroch pesničiek a všetky tie "keci" o vydavateľovi, producentoch a podobne. Ak by autori tohoto diela chceli ešte viac "doraziť" poslucháčov, mohli na dve strany bookletu priložiť krátku biografiu kapely. To už by bol hotový trhový hudobný orgazmus. Je však jasné, že k donalosti tohoto diela chýba iba jeden jediný krôčik. Fantázia.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2003
Celkový čas: 78:38

01. Beautiful Ones