Tri teenagerky, Siobham, Keisha a Mutya, sa zišli už roku 1998 a ich životaschopný debut One Touch vyšiel v lete roku 2001. Spolupracoval na ňom známy producent Cameron McVey (All Saints, Pete Tong).

Tri teenagerky, Siobham, Keisha a Mutya, sa zišli už roku 1998 a ich životaschopný debut One Touch vyšiel v lete roku 2001. Spolupracoval na ňom známy producent Cameron McVey (All Saints, Pete Tong). „Jediný dotyk“ zaujal, ale v konečnom dôsledku bol tento album iba prísľubom ďalších udalostí. Viac rozruchu a priaznivých ohodnotení sa viazalo až k vlaňajšiemu, druhému CD s príznačným názvom, Angels With Dirty Faces. Medzi tým pôvodnú členku trojice Siobham Donaghby vystriedala Heidi Renge. Len čo sa skončilo promo k dvojke, dievčatá sa pustili do prípravy nového CD a ...stihli to. V treťom roku tretieho tisícročia je na svete nová, v poradí tretia platňa tria mladých dám, Sugababes.
Od albumu, ktorý nemohol dostať iný názov než Three, nemožno očakávať nič iné, než aby sa naplnilo porekadlo „do tretice všetko dobré“. Výsledný hudobný produkt je veľmi príjemný, dokonale aerodynamický, očistený od akýchkoľvek „zádrhov“, ale taktiež trochu neosobný a neosobitý. Identita hlasov jednotlivých speváčok sa rozoznáva dosť ťažko. Pesničky možno súčasne počúvať a nevenovať im pozornosť. Ideálna kombinácia nevtieravého rozhlasového hitu. Nie je problém identifikovať v hudbe vzory, inšpirácie a príbuznosť: Pink, Appletone, All Saints, Eurhytmics, Alicia Keys atd. Menší problém nastáva skôr vtedy, keď treba identifikovať, čo výnimočné prináša so sebou hudba tohto dievčenského tria. I keď na prvé počutie pôsobí CD dojmom že všetko, vrátane farby a výrazu hlasov, sme už kdesi počuli, postupne začína byť príťažlivosť jednotlivých piesní výraznejšia. Nechýbajú v nej melódie a melodické nápady, ktoré úzko súvisia (a sú inšpirované) so spodným prúdom hudby – rytmom.
Na kompozičných postupoch je zaujímavá jednoduchosť a chytľavosť, na ktorú majú Sugababes prirodzený talent. Dievčatá a ich prizvaní spolupracovníci dokážu vystavať melódie na veľmi jednoduchej harmónii, celý motív sa neraz odohráva na jedinom akorde (Nasty Ghetto, Maya). Pesničkám pod mikroskopom nechýba ani napätie, i keď nie všetky sú na vyrovnanej úrovni. Každá zo skladieb je kapitolou samou pre seba, každá má svoj výraz a drive, dohromady však pôsobia hlavne ako mainstream – stredný prúd popmusic s čitateľnými stopami minulosti prezlečenej do šiat podľa aktuálnych aranžérskych trendov.
Zakladajúca členka Keisha príležitostne spolupracovala i s formáciou So Solid, ale zvuk garážovej hudby tohto alternatívneho zoskupenia sa na novom albume neprejavil. Hoci sa Keisha v rozhovore priznáva, že obľubuje hip-hop a R&#B, pri počúvaní CD Three sa zdá, že ani módneho štýlu R&B sa dievčatá nedotknú a ich huba zostane žiarivo biela. Až ku koncu CD sa predsa ozvú povedomé akcenty jasne identifikujúce aj inšpiráciou R&B. Konkrétne je to skladba Sometimes, ktorá by kľudne mohla pochádzať z dielne pravovernej vyznávačky R&B, Alicie Keys.
Väčšina hudobných podkladov na CD vznikla syntetickým spôsobom, prípadne postupným vrstvením audiostôp s minimálnou účasťou živých muzikantov. Na druhej strane je tu veľkorysá účasť Pražského symfonického orchestra v skladbe Diany Warren, Too Lost To You.
Zo speváckeho tria má najvýraznejší autorský podiel na albume čokoládová Keisha Buchanan, ostatné dve dievčatá, provokatívna Mutya Buena a blond Heidi Range sa v tiráži objavujú hlavne ako spoluautorky. Tím ďalších autorov, ktorých skladby Sugababes naspievali, sa skladá z mien ako Brian Higgins, Craigie, Miranda Cooper, Diane Waren a viacerí ďalší. Prizvanou autorkou bola aj Linda Perry, niekdajšia speváčka skupiny 4 Non Blondes ale tiež rešpektovaná skladateľka a producentka. Linda je držiteľkou mnohých zlatých platní a spolupracovala s takými osobnosťami ako Pink alebo Christina. Na CD Three prispela skladbou Nasty Ghetto, ktorú Sugababes odleteli nahrávať za oceán.
Netradičná bola aj metóda práce Lindy Perry, ktorá svoje hosťky na privítanie štedro pohostila Tequilou, aby im následné fyzické útrapy na druhý deň pri nahrávaní pomohli uvoľniť viac emócií. Nasty Ghetto patrí k najzaujímavejším momentom platne.
Prvým nasadeným singlom je úvodná skladba Hole In The Head a niet pochýb že šancu uchytiť sa v medzinárodnom éteri majú aj ďalšie tracky z tohto albumu. Sugababes teda priviedli na svet Trojku. Treba priznať, že tým čo robia, dokazujú ako dobre vedia rešpektovať tvrdé pravidlá zábavného priemyslu. Vložené investície sa im právom vracajú, aj keď každý špás niečo stojí. Jednotlivé členky Sugabes sa začlenili do súkolia showbizu až príliš skoro, čo sa samozrejme nezaobíde ani bez rôznych postranných efektov. Špeciálne Mutya sa „teší“ záujmu tlače, ktorej pozornosť priťahuje vďaka svojim excesom viac než by jej bolo milé. Keisha tento stav komentuje tým, že je lepšie aby publicisti písali dobré recenzie na ich hudbu aj za cenu, že nehoria sympatiami k tej či onej z tria, než by to malo byť naopak.

Vydavateľstvo: Universal, 2003
Celkový čas: 49:17
Link: www.sugababes.com

Zdroj: TS MusicServer