Blížia sa Vianoce a spolu s týmito sviatkami možno očakávať aj výrazný prílev vianočných albumov. Hoci sa väčšina z tejto produkcie nedá brať vážne po hudobnej stránke, ani z hľadiska úprimnosti zámeru, v prípade Jethro Tull sú hranice posunuté z komerčnej oblasti obchodných domov hlboko do zimnej prírody, kde ľudské vzťahy netrpia civilizačnými neduhmi.

Jethro Tull vždy vychádzali zo škótskeho a keltského folklóru, čo dávalo ich originálnym pesničkám auru povedomého pocitu. Hlavný autor, leader a spevák skupiny Ian Anderson nikdy nezaváhal a ani v najmenej invenčnom období neklesol pod svoju vysoko nastavenú latku vkusu. Tomu, kto pozná tvorbu Jethro Tull bude od začiatku jasné, že sa nejedná „iba“ o remastrovaný výber doterajších vianočných piesní Jethro Tull, ale že staršie verzie skladieb sú oblečené v novom kabáte, ktorý je však ušitý podľa starého strihu.
Christmas Album je tematickou kolekciou zloženou zo starých - nanovo nahratých skladieb, niekoľkých noviniek, ale aj neopočúvaných vianočných tradicionálov prepísaných rukopisom JT. Približne 2/3 skladieb je spievaných, zvyšok tvoria inštrumentálky. Téma Vianoc je prítomná buďto priamo v obsahu textu, alebo navodenej atmosfére a zvuku kapely.
Christmas Album vznikol na podnet e-mailu, ktorý Ianovi Andersonovi poslal dva dni pred Vianocami 2002 Len Fico, šéf hudobného vydavateľstva Fuel 2000. Andersona nebolo treba dvakrát prehovárať. Playlist skladieb bol hotový do 24 hodín a hoci Ian v tej dobe pracoval na vlastnej sólovej platni, nejedná sa o žiadnu „bokovku“. Z nahrávky Vianočných piesní je cítiť pohodu a láskavosť, s ktorou sa na nej jednotliví členovia Jethro Tull podieľali.
Moderné technológie umožnili, že niektorí z nich sa zúčastnili na nahrávke iba diaľkovou formou. Doane Perry nabubnoval svoje party v Los Angeles a taktiež mladý klávesista Andrew Diggins uprednostnil intimitu vlastného štúdia. Ináč tvoril základ skupiny neodmysliteľný gitarista Martin Barre, za basgitarou sa striedali súčasník Jonathan Noyce, a pamätník zlatej éry Jethro Tull, David Pegg. Bicie počas ostrovných sessions alternoval skupinový benjamín James Duncan. Jethro Tull znie tak, ako sa to od nich očakáva. Žiadne experimenty s elektronikou, žiadne artrockové oratóriá, namiesto toho sa z reproduktorov ozývajú svieže a komunikatívne folkrockové pesničky, ktorých potenciál spríjemniť Vianočné sviatky určite nevyprchá ani počas nasledovný všedných dní. Pomerne dosť kompozícií na albume je zastúpených z obdobia okolo LP Songs From The Wood. Typická, rozprávkovo-čarovná atmosféra sa prenáša aj vďaka citlivej dramaturgii s ktorou Anderson zoskupil tieto novodobé koledy.
Jednotlivé skladby vzájomne posilňujú svoj účinok a zaobídu sa pritom aj bez okázalého pátosu. Jedná sa o profesionálne odvedenú prácu, ktorej nechýba odľahčenie a neminie sa ani účinokom. Dobrým príkladom hudobného zmyslu pre humor je nová verzia skladby Bourée od J. S. Bacha. Pôvodná jazzová úprava tohto ľahkého barokového kúsku (Jethro Tull, LP Stand Up, 1969) dostala so zmenou akcentov a tempa charakter americkej koledy, zámerne balansujúcej medzi gýčom a jemným údivom. Téma Bourée sa muzikantom zapáčila natoľko, že sa vyskytuje na CD ešte v niekoľkých verziách – rockovej s prvkami flamenga a „zámockej“ s dominujúcim spinetom a exhibičným flautovým sólom. Túto tému možno považovať za leitmotív celého albumu.
Jethro Tull Christmas Album sú štyri jednoduché slová, ktorým iste porozumie každý kto chce, a kto je ochotný spríjemniť si atmosféru sviatkov. Album neurazí ani ortodoxných priaznivcov skupiny. Naopak, možno o ňom hovoriť ako o vydarenom návrate ku vlastným koreňom, klasickému zvuku a vďaka zaradeným novinkám sa nestratí sa ani v regulárnej diskografii Jethro Tull.

Vydavateľstvo: Universal, 2003
Celkový čas: 62:44