Po sledovaní toho, čo skupina Elán robila v posledných rokoch, sa ich nové CD rozbieha v prehrávači s istou dávky neistoty a nedôvery. Posledný veľký hit ani nebol od Elánu, ale dokázali s ním vyžiť na dlho (Voda, čo ma drží nad vodou).

Po sledovaní toho, čo skupina Elán robila v posledných rokoch, sa ich nové CD rozbieha v prehrávači s istou dávky neistoty a nedôvery. Posledný veľký hit ani nebol od Elánu, ale dokázali s ním vyžiť na dlho (Voda, čo ma drží nad vodou). Jožo Ráž sa postavil na vlastné nohy a vyhlásil, že hudbu už robí iba kvôli prachom. A aj to tak vyzeralo. Hity ako Zanedbaný sex boli skôr hanbou, než vizitkou najúspešnejšej slovenskej kapely. Ich predošlý album nestál za nič. Napriek tomu sa predával veľmi dobre, pretože značka predáva. A Elán je veľmi vychytená značka. Dokázali to i na Letenskej pláni v Prahe, kde pred pár týždňami odohrali koncert pre 70 tisíc divákov. Jediný v tomto roku. Počas neho priznali, že to s koncom kariéry nemyslia tak vážne ako pôvodne plánovali.
Najnovší album ani zďaleka nie je ich posledný a koncertovať sa bude aj v budúcom roku. Prachy sú dôležité a keď studňa vysychá, treba makať. Ak predošlý album skupiny vyzeral naozaj ako nahratý na silu, iba kvôli dodržaniu zmluvy s vydavateľstvom a tučnému balíku, tak je potešiteľné, že situácia sa mení.
Album Tretie oko je totiž jasným dôkazom toho, že skupina Elán ešte ani zďaleka nepatrí do starého železa. Práve naopak. Elán sa týmnto albumom vracia do čias svojej najväčšej slávy. Niekde medzi albumy Hodina slovenčiny a Detektívka. Vynikajúci zvuk, veľmi dobré texty, interpretácia nad očakávanie. Zdá sa, že chlapi sa nezišli v štúdiu iba preto, lebo museli, ale preto, že chceli a že ich v tom momente skutočne bavilo. Je to cítiť doslova z každej skladby. Elán nutne potreboval nový hit. Voda sa síce ešte i dnes hrá v médiách, ale jej prúd je už značne vysušený. A kapela to pravdepodobne veľmi dobre vedela.
Na novom albume majú hitov hneď niekoľko. Asi nikdy nepochopím, prečo prvým singlom z albumu bola Fuga. Samozrejme, lepšie pesničky si kapela necháva na neskôr. Je ale isté, že zo 14 skladieb na albume môžu vyťažiť minimálne polovicu veľmi silných hitov. Fuga však medzi ne nepatrí. Rádiami prebehla pomaly bez povšimnutia. To sa však o novom albume Elánu iba rozprávalo. Keď si ho už priaznivci mohli "ošahať", éterom sa valila Láska moja. A táto skladba preválcovala čo sa dalo. Elán má na svojom konte megahit, ktorý napriek tomu že je slaďákom, má silný text a Ráž ho interpretuje tak fantasticky, že sa poslucháč môže rozliať. Hit, ktorý kapela nutne potrebovala je na svete a prišiel v tú pravú chvíľu aby spôsobil ďalší ošiaľ okolo kapely. Ale nie je to jediná skladba na albume, ktorá z neho ešte určite zažiari.
Vynikajúce sú i Cigary idú do nema s veľmi milým a šteklivým textom. Úspech má však zaručený i Orol, či skladby Šaman, Originál a Depka. Potešiteľný pre fanúšikov musí byť i fakt, že album trvá takmer hodinu.
K novému naštartovaniu záujmu o Ráža - Patejdla a Baláža dopomohla i obnovená spolupráca s textárom Borisom Filanom. Na album prispel niekoľkými skutočne exkluzívnymi kúskami. I to je jasný dôkaz toho, že kapela prežíva svoju druhú jar. Spojenie skutočných hudobných a textárskych celebrít totiž nemôže priniesť nič iné, než veľmi dobrý album. Myslel som si, že už to o Eláne nikdy nepoviem, ale uznávam, že Tretie oko Elánu veľmi dobrým albumom skutočne je.

Vydavateľstvo: BMG Ariola, 2003
Celkový čas: 54:32

01. Tretie oko