Veľmi zvláštny element na hudobnej scéne. Iveta Bartošová začínala svoju kariéru popovej princeznej po boku Petra Sepešiho. Možno by to spolu ťahali až dodnes, nebyť onej tragickej nehody.

Veľmi zvláštny element na hudobnej scéne. Iveta Bartošová začínala svoju kariéru popovej princeznej po boku Petra Sepešiho. Možno by to spolu ťahali až dodnes, nebyť onej tragickej nehody. Následne prešla Krokami Františka Janečka, až nadlho zakotvila v Orchestri Ladislava Štaidla, s ktorým ju nespájala iba hudba. Kým sa neosamostatnila, jej kariéra stúpala.
Po revolúcii nastalo zvláštne obdobie. Iveta síce ostala na scéne, no s každým novým albumom prichádzal úpadok. Spôsobil to fakt, že Iveta akoby hľadala samú seba. Skúšala pesničky s džezovým podtónom, ale i rockové záležitosti, ktoré jej produkoval Andrej Šeban. Nikoho tým nepresvedčila. Ľudia z nej stále chceli mať princeznu. To im splnila v roku 1999, keď sa s albumom Ve jménu lásky vrátila na absolútny vrchol slávy. Bohužiaľ, ani vtedy nepochopila, čo je pre ňu najlepšie a s každým ďalším albumom prichádza s niečím novým. Škoda najmä pre ňu.
I jej najnovšie hudobné dielko je iné, než všetko to, čo robila predtým. Iveta oslovila starých "partajníkov" a tí jej pripravili album v štýle 80-tych rokov minulého storočia. Gýčový a lacný pop s textami o láske a jej hľadaní. Pri štrnástich skladbách sa zišli hádam všetci skladatelia, ktorí kedy s Ivetou spolupracovali. Od Štaidla, cez Davida až po Ondřeja Soukupa. Zámer pripraviť album plný retro muziky im vyšiel dokonale. Ibaže koho to ešte osloví? Celkový výsledok je nemastný - neslaný.
Iveta je už ako česká speváčka Heidi, ibaže omnoho populárnejšia. I tá na každý novinkový album pripraví niekoľko noviniek a zostávajúci čas doplní novými verziami starých hitov. Ivete, zdá sa, to vyhovuje tiež. Na novom albume má až tri staré veci (To mě nenapadá, Scházíš mi čím dál víc, Snad jednou najdu pruvodce). Na čo je to dobré? Chýbajú snáď Ivete nové hity? Je jasné, že i z tohoto albumu sa ich vyrojí hneď niekoľko. Ide o prevažne tanečné skladby, ktoré síce nemajú žiadnu hodnotu, ale Ivetiných priaznivcov určite oslovia.
Prekvapením na Ivetinom albume je Michal Penk. Človek, ktorý sa po svojej oslnivej kariére na niekoľko rokov stratil z povrchu zemského sa postupne snaží o návrat. Na album prispel jednou skladbou, ktorá nakoniec vypálila ako spoločný duet. Nejde o nič prevratné, ale poteší fakt, že sa Penk nevzdáva a po páde do drogovej priepasti sa snaží vrátiť späť na povrch. Iveta by konečne mohla odhodiť i svoj imidž večne poctivej princeznej. I v tomto smere však ide z extrému do extrému.
Pri predošlom albume pôsobila ako kurtizána, teraz sa zas vrátila k dlhým (príčesok, ktorý ju stál strašné prachy - a vôbec sa nevydaril) blond vlasom a znova pôsobí nepresvedčivo. Iveta spamätaj sa! Máš na viac. Staroružová potlač na samotnom disku privádza do šialenstva. Fotky v booklete sú síce príjemné, ale jeho titulná strana pôsobí skôr odstrašujúco, než by mala lákať. A kde sú texty? Na čo sú tie pozitívne výlevy ľudí, ktorí s Ivetou kedy spolupracovali a tvária sa milo a pritom im išlo väčšinou iba o honorár. Až smiešne pôsobí Ivetin výlev na Štaidlovu adresu v čase, keď po Štaidlovej knihe, v ktorej opisuje svoje sexuálne radovánky mu Iveta odkázala, že ho viac nechce vidieť. No, šoubiznis je jedna veľká pretvárka a Iveta Bartošová je toho jasným dôkazom.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2003
Celkový čas: 48:06

01. Jsem to já v představách