Horko - ťažko a krvopotne vznikajú videoklipy i u nás. Samozrejme, nemožno ich porovnávať s tými svetovými. Zahraniční tvorcovia majú na ich prípravu omnoho viac peňazí, času i možností na ich odvysielanie.

Horko - ťažko a krvopotne vznikajú videoklipy i u nás. Samozrejme, nemožno ich porovnávať s tými svetovými. Zahraniční tvorcovia majú na ich prípravu omnoho viac peňazí, času i možností na ich odvysielanie. Taký domáci videoklip sa premelie našimi televíziami približne toľkokrát, koľko má jeho režisér prstov na oboch rukách. A preto mnohé kapely rezignujú a videoklipy ani nenankrúcajú.
Keď sa už nakoniec nejaká lastovička, ktorá teda jar zákonite neurobí predsa len objaví, divák očakáva niečo fakt výnimočné. Bohužiaľ, väčšinou je sklamaný. A dôvody prečo je tomu tak sú uvedené vyššie.
Ešte stále najvychytenejšia domáca skupina Elán prišla na sklonku minulého roka s novým albumom Tretie oko. Čo o tom, album je to vcelku vydarený, je na ňom niekoľko jasných hitov. V rádiách sa ich premlelo už niekoľko, no v telke akosi absentovali. Ani sa nemožno čudovať tomu, že za obeť videoklipu padla najúspešnejšia (zatiaľ) skladba celého projektu Láska moja. Dojímavý slaďák sa určite na dlho udomácnil v domácom éteri. A nemožno sa čudovať. Je to jasný hit, ktorý skupine tak nekonečne dlho chýbal. Ale čo videoklip?
Jožo Ráž a pravdepodobne ani jeho komplici už nemajú chuť podriaďovať sa príkazom "nejakého" režiséra a tak ak niekto chcel pripraviť videoklip pre skupinu Elán, musel to vyriešiť po svojom. Tvorcovi tohoto diela sa to síce podarilo, ale celková kvalita je mizerná. Videoklip sa skladá z dvoch častí, ktoré sa vzájomne prelínajú. V jednej z nich si mladá sympatická dvojica vyznáva lásku, stíska sa, objíma a bozkáva kdesi na zelenej lúke. O čom to pre Boha je? Takýchto dojákov tu už bolo nespočetné množstvo. Jednoducho povedané, dalo sa to stvárniť aj inak. Ale ešte ani to nie je vrcholom nepodarkov. Ten prichádza v momente, keď sa medzi mladú dvojicu votrú zábery na skupinu Elán z pražského jesenného megakonceretu. Áno, režisérovi videoklipu sa pravdepodobne za lacný peniaz podarilo zabiť dve muchy jednou ranou. Na obrazovke je i kapela, no zároveň nejde iba o obyčajný koncertný videoklip, pretože sa tam naháňa mladá dvojica.
Láska moja je na domáce pomery skutočne dobrá skladba a práca na videoklipe k nej bola jednoducho odfláknutá. Viem, viem, na Slovensku je to tak. Ale myslím si, že Elán je formácia, ktorá si zaslúži podstatne lepší prístup k propagácii svojej tvorby. Alebo ich to už vôbec nazujíma? No, nech je to akokoľvek, tento raz to so slovenským videoklipom opäť nevyšlo.