Ostravská formácia Kryštof tvrdo maká na hudobných novinkách určených na nových album a tiež sa vydáva na skusy do susedného Poľska, kde sa snažia preraziť.

Ostravská formácia Kryštof tvrdo maká na hudobných novinkách určených na nových album a tiež sa vydáva na skusy do susedného Poľska, kde sa snažia preraziť. K tomu naspievali i dve svoje pesničky v poľštine. Kým sa však dočkáme nového materiálu, kapela ponúkla svojim priaznivcom špeciálny remixový album nazvaný 03. To číslo preto, že vyšiel v roku 2003 a je to tiež tretí dlhohrajúci projekt formácie. Ich predošlé dva albumy Magnetické pole a V siločarách sa stretli s veľkým úspechom.
Kapela, ktorá bola najskôr známa v ostravských kluboch a až po úspešnom singli Lolita sa dostala do povedomia širokej verejnosti, bodovala už niekoľkými singlami a získali si povesť rebelov. Ignorujú spoločenské podujatia, zvlášť tie poriadané TV Nova. Richard Krajčo je nielen dobrý spevák, ale i herec, čo dokázal už vo viacerých filmoch a v divadle. No a tiež skladá dobrú muziku. To všetko sa akosi zlučuje na albume 03.
Poslucháč na albume nájde 12 skladieb, pričom dominuje hudba z filmu Nuda v Brne, do ktorého kapela aspoň takto prispela svojou troškou. Najznámejšie skladby formácie sú na tomto albume uvedené v celkom zaujímavých remixoch, pričom ten najlepší je hneď v úvode. Creamy Jazz Mix skladby Obchodník s deštěm. Veľmi zaujímavo je spracovaný i prvý hit skupiny Lolita. No najviac asi zaujmu poľské verzie skladieb Cosmosshop a Ženy. Teda mohli by zaujať, keby ... Keby v nich Krajčo spieval tak, aby mu bolo rozumieť. V Cosmosshope prevažuje hudba nad spevom, takže nie je rozumieť vôbec ničomu. No a zo Žien sa stal duet s Barbarou Humel. Našťastie, tejto dáme je v pesničke rozumieť. Krajčo sa v nej ozýva minimálne, no opäť len akoby vykrikoval z priepasti. Je to škoda, mohlo ísť o dve najlepšie skladby na albume.
Za zmienku stojí Happy Remix skladby Střemhlav a svoje kvality i na tomto albume potvrdila slovenská formácia Veneer, ktorá remixovala skladbu Moře v hoře. Album 03 skupiny Kryštof je akýmsi úletom, nejakou zaplátanou dierou v čase čakania na nový produkt skupiny. Preto netreba na ňom hľadať hit a netreba ho ani hneď odpísať. Keby išlo o regulérny projekt, bol by to trapas. Keďže ide o "bočák", je to v pohode. Neprináša síce nič nové, ale kvality skupiny sú na ňom spečatené. Pre verných fanúšikov bonbónik, pre ostatných trochu prekvapenie. Už aby Kryštof prišli s niečim novým.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2003
Celkový čas: 42:13

01. Obchodník s deštěm (Creamy Jazz Mix)