Neuveriteľných 22 rokov oslávila partia okolo Lou Fanánka Hagena. Už dávno nevydávajú albumy s ročnou periodicitou, ale vždy keď sa nejaká ich novinka objaví na trhu, zaznamená nemalý úspech.

Neuveriteľných 22 rokov oslávila partia okolo Lou Fanánka Hagena. Už dávno nevydávajú albumy s ročnou periodicitou, ale vždy keď sa nejaká ich novinka objaví na trhu, zaznamená nemalý úspech. V čom tkvie úspech kapely Tři sestry? V uletenosti. Prirovnať by sa dali k slovenskej formácii Horkýže slíže. Krčmová muzika a texty, v ktorých si neberú servítky pred ústa. A to je úspech. Na paškál si berú čokoľvek a kohokoľvek. A poriadne na ostro. Na podiv, nikomu to neprekáža. Každý už kapelu berie s určitou rezervou. Sú dokonca natoľko stráviteľní, že sa hravo dostali i do spoločnosti nagelovaných hviezd vo veľkom silvestrovskom programe TV Nova a treba uznať, že zaznamenali takmer najväčší úspech. Lou Fanánek Hagen je nielen originálny spevák - jeho tvrdá výslovnosť dodáva pesničkam určitý šarm navyše, ale i vynikajúci textár. Jeho kvality využíva niekoľko iných umelcov. Textuje pesničky pre bláznivé duo Těžkej Pokondr, ale podieľal sa i na príprave muzikálu Kleopatra. Najnovšie píše texty pre muzikál Traja mušketieri. I k tomuto albumu treba pristupovať úplne uvoľnene. Nemožno očakávať inteligentný projekt. To v žiadnom prípade. Ak si však chce poslucháč pri jeho počúvaní oddýchnuť, či iba načerpať trochu pozitívnej energie, Tři sestry sú v tomto smere istotou. Treba si najmä vychutnať geniálne Fanánkové slovné spojenia:

Asi spadnul řemen do převodu total
Delirium tremens a já se tak rád motal.
Doktor Josef Goebbels na terasu pajdá
na vaně jsou bílý miši, mezi nima Aida.
Možná Caligula přijde s Messalinou,
doufám, že se zula a nepoškrábe lino.
(Aida)

Tichý mladý učitel po uklízečce sahá,
flašku vína vytáhli a paní už je nahá.
Učitel má doma děti, když je ožralej,
sere na ně přesto v jádru není vubec zlej.
(Válka s loky)

Rychlík už je v Českým Brodu,
cíl má Nízke Tatry,
já volím směr na hospodu,
mezi líne bratry.
(Mišelín)

A tak by sa dalo pokračovať ďalšími 16 ukážkami. V každej z 19 pesničiek sa totiž nájde nejaká perla. Absolútny odlet je záverečná skladba Už koluje fáma. Zvlášť uverejnenie textu v booklete albumu. Sprosté slová sú nahradené viac prístupnejšími, no na CD znejú otvorene a pekne nahlas.
Skutočne, najpoužívanejšími slovíčkami vo Fanánkových textoch sú krava a sere. A je ich tam hojne a okrem nich sa nájdu i nejaké tvrdšie. O tom je však tvorba skupiny a tieto slovné vsuvky už naozaj nikomu neprekážajú. Ak by niekto očakával nejakú zmenu v hudobnej produkcii, tak jednoducho nepochodí. Ide o klasické "hospodské" odrhovačky, ktoré čím sú divokejšie, tým majú väčšiu šancu stať sa hitom. A takých šancí je na novom albume skupiny Tři sestry viac než dosť. Pesničke sú rýchle a krátke, čo znamená, že nemajú kedy nudiť. Z rosiahlymi, niekoľkokrát opakovanými refrénmi sa tu skutočne nikto netrápi.
Booklet nie je ničím výnimočný. Sú v ňom texty a všetky potrebné informácie. Najzaujímavejšia je asi fotka na jeho záverečnej dvojstrane, kde sa kapela zamaskovala za dôchodcov, pričom táto téma dominuje i v pesničke Vlachovka, ktorá už je u našich západných susedov jasným hitom. Veselá a výborná fotografia. Ostatne ako celý album. Len ho netreba brať moc vážne.
Úplne rovnako ako informáciu na obale o tom, že "Toto CD není ani trochu chráněno proti přehrávání kýmkoli, kdekoli a čemkoli, ani proti kopírovaní pro vlastní potrebu!"

Vydavateľstvo: EMI/Monitor 2003
Celkový čas: 48:49