Je až zarážujúce ako málo videoklipov zo susedných Čiech sa dostáva na obrazovky našich televízií. V čom je problém? V televíznych producentoch, ktorí odmietajú z nevysvetliteľných príčin české videoklipy vysielať, alebo vo vydavateľstvách, ktoré ich nenasadzujú do rotácií? To sú otázky, na ktoré by sa asi dlho hľadali odpovede a určite by vydali na samostatný článok.

Neodškriepiteľné však je, že ak sa na našich obrazovkách objaví videoklip českého interpreta, je to doslova sviatok. Nadšenie však opadne po jeho vzhliadnutí. A i to je možno dôvod, prečo sa české videoklipy vysielajú tak málo. Lucie Vondráčková vydala nedávno vcelku zaujímavý album nazvaný Mayday. Hudobne pritvrdila, ale stále však ostala (po stránke imidžu) tou malou krehkou Lucinkou, ktorej má človek strach položiť nejakú otázku, aby sa náhodou nezosypala. Len ťažko jej niekto uverí, že chce byť rockerkou. Hoci je jej album celkom dobrý, toto nie je štýl, kde by sa Vondráčková našla.
A rovnako je to i s videoklipom. Možno bolo málo peňazí a preto je taký odfláknutý. Obrazovka rozdelená na štyri časti a v nich sa premieta väčšinou ten istý obraz. Lucka s rozpustenými vlasmi, občas pohľad z profilu, občas priamo, väčšinou detail, občas záber z diaľky. Takéto videoklipy, ktoré nemajú hlavu ani pätu sa točili v časoch, kedy Lucia uvádzala detský program Marmeláda. Pri dnešných možnostiach je toto iba smiešna skladačka, ktorá nikoho nezaujme a pri ktorej i celkom dobrá pesnička zaniká. Tu je však asi problém vo vydavateľstve. Lucku stále zastupuje firma, ktorá svojho času zastierala také mená ako Paľo Habera, či Ladislav Křížek. Dnes ani nikto netuší, či to vydavateľstvoi ešte existuje. Ale ono existuje, raz za čas s malými nákladmi vydá nejaký album a z jeho zisku prežíva. Do nejakej tvorby videoklipov sa nehrnú, nemajú na to prachy. A to je škoda. Najmä pre umelca, akým je Lucie Vondráčková. Zaslúži si totiž lepšiu opateru.