Svätská sláva - poľná tráva. I také myšlienky ma prepadajú pri počúvaní najnovšieho albumu Michaela Jacskona. No, najnovšieho ... Čo do dátumu vydania, tak určite.

Svätská sláva - poľná tráva. I také myšlienky ma prepadajú pri počúvaní najnovšieho albumu Michaela Jacskona. No, najnovšieho ... Čo do dátumu vydania, tak určite. Čo sa však týka aktuálnosti a noviniek, tak s najnovším to má iba pramálo spoločné. Niekdajší kráľ populárnej hudby sa opäť rozhodol rekapitulovať. Smutné je to, že to nie je prvý raz v jeho kariére.
Dvojalbum History bol adekvátnym vzdaním holdu tohoto umelca a zdalo sa, že ďalšie výberovky nebudú nasledovať a ak aj áno, tak až o niekoľko desaťročí. Opak však bol pravdou. Michael po úspešnom dvojalbume vydal niečo na spôsob The Best Of The Best, čiže to najlepšie z najlepšieho. Potom prišiel ďalší radový album, o ktorom sa síce veľa hovorilo, ale predával sa mizerne. Kráľ popu odovzdal trón. Určite nechtiac, ale za mnohé si môže sám. O jeho genialite predsa svedčí množstvo úspešných albumov a rekordov, ktoré v oblasti populárnej hudby dosiahol. Ale kde sú tie časy?
Jacskon hádam kvôli naplneniu zmluvy s vydavateľstvom (inak si to totiž neviem vysvetliť) prišiel na trh s ďalšou výberovkou nazvanou Number Ones. Na albume je 18 pesničiek a už podľa názvu je jasné, že sú tam všetky tie, ktoré sa objavili na prvých miestach hitparád. No a jasné je i to, že sú tam všetky tie, ktoré sa objavili i na predošlých výberových albumoch tohoto umelca. Jedinou novinkou je tu záverečná skladba One More Chance, ktorá ničím neprekvapí, ani neoslní a len málokoho zaujme. Jediné lákadlo, kvôli ktorému si ľudia mali tento album kúpiť. Predpokladám však, že väčšina Jacksonových fanúšikov dala pri kúpe prednosť singlu pred celým albumom. Tento projekt má totiž význam skutočne iba pre zanietených fanúšikov. A koľko ich Michaelovi ešte ostalo je naozaj otázne.
Spomínam si na rok 1997, keď Jackson odštartoval svoje zatiaľ posledné svetové turné v Prahe. Na Letenskej pláni sa vtedy tlačilo okolo 130 tisíc ľudí a Jacko tam predviedol geniálnu šou hodnú kráľa popu. Koľko ľudí by sa na Letenskej tlačilo dnes? A vôbec, bude ešte Jackso robiť niekedy v živote nejaké turné? Odvtedy som videl už veľa ďalších koncertov a mnohé z nich boli omnoho lepšie, než ten, ktorý pred 7 rokmi predviedol Jacko. Je mi jasné, že keby Jacko opäť vyrazil do sveta, tak predvedie šou, z ktorej všetci padnú do kolien. Ale to by sa najskôr musel prestať uzatvárať pred celým svetom. Opustiť svoj naivný detský svet. A hlavne začať tvoriť nové a dobré pesničky. Pretože ak si myslí, že s týmito starými, hoci kvalitnými hitmi vydrží do konca života, tak sa strašne mýli.
Nie, Number Ones nie je zlý album. Keby neexistovali iné výberovky tohoto speváka, tak je priam geniálny. Mapuje kompletne celú hudobnú históriu tohoto hudobného mága. Jackove jednotky naplnili dĺžku CD-čka takmer do poslednej sekundy. Ibaže je to album úplne zbytočný. A to by si mal uvedomiť tak umelec ako i jeho vydavateľstvo. Jacko totiž je (alebo bol?) skutočný talent a je ho škoda.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2003
Celkový čas: 79:15

01. Don´t Stop Till You Get Enough