Je to neuveriteľné, ale moravská formácia Argema je na scéne už 11 rokov. Za ten čas stihli vydať 12 albumov, medzi nimi nejakú tú výberovku a tiež úspešný (čo do predaja) maxisingel.

Je to neuveriteľné, ale moravská formácia Argema je na scéne už 11 rokov. Za ten čas stihli vydať 12 albumov, medzi nimi nejakú tú výberovku a tiež úspešný (čo do predaja) maxisingel. V zostave sa vystriedalo niekoľko spevákov, kapela zaznamenala i nejakú tú tragickú udalosť, ale stále veselo fungujú ďalej. A pritom ... a pritom o nich nie je ani moc počuť. A zakaždým, keď vydajú nový album, ide na dračku. Až má človek niekedy pocit, že si ich kupujú sami. Sorry, to bol vtip, samozrejme.
V čom asi spočíva úspech skupiny? V jednoduchosti, či priam naivite. Ich tvorba sa za celý čas existencie nezmenila. Hudba, ktorej sa výborne darí na dedinských tancovačkách, veselo sa tváriaci pop - rock s jednoduchými textami zo života. Mladíci z Argemy sa nehrajú na nadupané hviezdy, robia si to, čo ich baví a keď majú dostatok materiálu vydajú album. Ten posledný sa volá Jak z toho vecn. Bohužiaľ, recept na to "ako sa ich zbaviť" v ňom nepodávajú. Ale vlastne na čo sa ich zbavovať. Chalani sa silou mocou netlačia do popredia, nepotrebujú byť na výslní. Majú svoj okruh fanúšikov a to im stačí.
Po hudobnej stránke neprináša album žiadne zmeny. Opäť melódie, ktoré som opisoval vyššie. Ani rock ani pop. Celkom dobre si viem predstaviť ako partia miestnych puberťákov dovádza v kultúrnom dome v Dolnej Maríkovej na túto hudbu. Hotový blázninec. Vcelku dynamické pesničke občas vystrieda nejaký "duchaplný" pomaláč - ten názov si vymyslela sama kapela. Láska, ženy a trochu životných problémov. To sú témy, ktoré Argema na novom albume otáča hneď 14-krát. Kto by čakal zádumčivé výpovede tak nepochodí. Jednoduché slovné spojenia, ktoré pochopí hádam každý. Koľko ľudí sa nad nimi iba pousmeje a mávne rukou, to hádam netreba riešiť.
Booklet ponúka okrem fotografií a textov pesničiek (ak by sa ich chcel niekto učiť, v písanej forme ich nepotrebuje - samé totiž vliezajú pod kožu) i kompletnú diskografiu skupiny a kontakt na pravdepodobne jeden z posledných fungujúcich fan clubov v Česko - Slovensku. Čo s týmto albumom? Určite má svoje miesto na trhu. Nemožno ho zavrhnúť. Chalani sa jednoducho snažia. Treba však dodať, že mali už i svetlejšie chvíle. Počúvať sa to dá, ale aby to hralo stále dookola, tak to fakt nie je potrebné.

Vydavateľstvo: Monitor/EMI, 2003
Celkový čas: 49:56

01. Všichni blázni