Zatiahnem do bytu drevené sane, v kresle sa usadím, znie Leoš Mareš. Najlepší nápad - no to je prípad, nad jeho umením, nedá sa hýkať. Pesničky prevzaté z celého sveta a jeho koktanie, to sa fakt nedá.

Zatiahnem do bytu drevené sane, v kresle sa usadím, znie Leoš Mareš. Najlepší nápad - no to je prípad, nad jeho umením, nedá sa hýkať. Pesničky prevzaté z celého sveta a jeho koktanie, to sa fakt nedá. O láske, o citoch - výkriky do tmy, slovíčkom jediným, album je hrozný. Urážky kolegov, výsmechy známych, stupidné slovíčka, smejem sa na nich. Výhoda jediná je krátkosť času, týmto Muž kožuchov prielal si čašu. Milí žiaci rozoberme si predošlé literárne dielo...
Ale vážne. Samozrejme, to čo je v úvode tejto recenzie nie je žiadny text "unikátnej" pesničky - básničky Leoša Mareša. Len som sa pokúsil predstaviť jeho album vo forme akú predostiera tým, ktorí si ešte kupujú jeho zbierky. Je až zarážajúce, že si to ešte vôbec niekto kupuje. Tento recitátor vydal už svoje tretie dielo a v podstate ide stále o to isté.
Tento album jednoducho uráža. Uráža tým, že si spevák dovolil prevziať niekoľko unikátnych svetových hitov a sprzniť ich svojim koktaním. Texty sú v podstate o ničom. Naivné básničky žiačikov tretej triedy. Láska a ženy, ženy a láska. A aby to nebolo také monotónne, tak i zopár urážok.
Do speváka skupiny Kryštof Richarda Krajča sa tento "umelec" dokonale naváža v pesničke Vševěd. Okrem iného ho nazval "drsným moravským sexuálnym ľadoborcom". No čo už, človek si niekde musí vyventilovať svoje mindráky.
Ďalšou "skvelou" vecou je navážanie sa do textov kolegov, kde si na paškál berie od Vondráčkovej až po Haberu úplne všetkých. Škoda len, že to nie je ani trochu vtipné. Použiť v texte sprosté slovo tiež nie je zárukou istej kvality, ibaže Mareš má na to pravdepodobne úplne iný názor. Jedinou skutočnou výhodou tohoto albumu je fakt, že netrvá ani 40 minút. Už tento čas je ťažko zvládnuteľný. A vzdávam hlboký obdiv všetkým, ktorí to s Marešom vydržia. Vyššie uvedená básnička mala ešte záver, v ktorom bolo vysvetlenie, čo je vlastne Leoš Mareš. Nakoniec som sa rozhodol, že túto časť vynechám. Názor, nech si každý urobí sám. ... ale na požiadanie rád pošlem:).

Vydavateľstvo: Universal Music, 2003
Celkový čas: 39:08

01. Nejlepší nápad