G8 - Igor Timko z No Name, Kuly z Desmodu, Rasťo Kopina z Nocadeň, Vratko z Inekafe, ale i Miko Hladký z Gladiátoru či Kuko z Horkýže Slíže. Zostava slovenských TOP spevákov, ktorí sa zišli, aby vzdali hold spevákovi Dodovi Dubánovi, ktorý zahynul v minulom roku.

G8 - Igor Timko z No Name, Kuly z Desmodu, Rasťo Kopina z Nocadeň, Vratko z Inekafe, ale i Miko Hladký z Gladiátoru či Kuko z Horkýže Slíže. Zostava slovenských TOP spevákov, ktorí sa zišli, aby vzdali hold spevákovi Dodovi Dubánovi, ktorý zahynul v minulom roku. Podobné projekty majú vopred zaručený úspech. Skladba Vráť trochu lásky medzi nás bola už svojho času veľkým hitom. Jej prerobenie do novej podoby v podaní interpretov, ktorí v súčasnosti dominujú domácej hudobnej scéne nebolo žiadnym krokom do neznáma. Pri tvorbe novej verzie sa stretli hudobníci o generáciu mladší, než bol samotný Dodo Dubán. Či išlo o skutočné vzdanie holdu kolegovi, alebo o výborný komerčný ťah, nech posúdi každý sám. Ale pravdepodobne z každého rožku trošku. Dodo bol umelec, ktorý podľa môjho názoru bol trochu nedocenený a aspoň takýmto spôsobom sa mu dostáva určitej pocty. Na druhej strane, výberový album, ktorý sa nedávno objavil v predaji a ktorému táto skladba dominuje, ide na dračku ako čerstvé rožky. Takže ...
O speváckych výkonoch jednotlivých spevákov nemožno pochybovať. Do prejavu sa obuli na plno a nezabudli pridať poriadnu dávku citu. Takže pri počúvaní tejto skladby, ktorá je dlhodobo najhranejšou v slovenskom éteri behá až mráz po chrbte. Vzniklo tak impozantné dielo. A keď sa tak zamýšľam, tak takáto "hromadná" nahrávka, ktoré sa veľmi úspešne prezentovali zvlášť v minulom režime, sa už dlho v éteri neobjavila a tak tu má svoje miesto. Pri tvorbe videoklipu sa jeho tvorcovia moc rozhadzovať nemohli. Iba ťažko sa dá totiž predpokladať, že by sa všetkých osem umelcov dokázalo zhodnúť na tom ako má vyzerať videoklip a zahrať si v ňom. A tak sa stalo to, čo je v takýchto prípadoch bežné.
Prevládajú zábery z nahrávacieho štúdia, kde sa jednotliví umelci striedali a tie sú prestrihané zatiaľ jediným vystúpením G8 na odovzdavání cien "slovenského spevavého vtáka". V závere sa objavuje i samotný Dodo Dubán. Všetko je v úplnom poriadku. Jediný rušivý moment, ktorý mi na videoklipe prekáža, že Dodov "duch" v momente, keď celá partia umelcov spieva na pódiu a on sa nad nimi vznáša. Príde mi to trochu lacné. V závere možno Doda sledovať v "rukolapnejšej" podobe, čo je veľmi citlivo spracovaný záver celého diela, ktoré na Slovensku (aspoň za posledné desaťročie) nemá obdobu.