Svět v obrazech je druhý diel výberu z melódií súčasného najznámejšieho českého tvorcu filmovej hudby. O filmovej hudbe sa hovorí že je dobrá vtedy, keď si divák v kine ani neuvedomil jej existenciu – keď splynula s dejom filmu a podporila komplexný dojem.

Filmová hudba ani jej tvorcovia nezvyknú príliš vystupovať z radu. Hetr Hapka je výnimkou. Nie je pravidlom, aby skladateľa filmovej hudby chápal národ jako celebritu – a nejedná sa pri tom o clebritu bulvárneho strihu. Petr Hapka dokázal osloviť českú a slovenskú verejnosť vďaka nápaditosti svojich filmových, ale aj piesňových melódií. Základom úspešnosti jeho hudby jej silná emotívnosť, ktorá má často leví podiel na dojme z deja odohrávajúceho sa na striebornom plátne, ale je zreteľná aj pri počúvaní bez zrakového vnemu. Hapkova hudba teda znesie aj samostatné uverejnenie. Najlepšie to dokazuje ocenenie Zlatá platňa, ktorú získala prvá časť tohto výberu, ktorá vyšla na jar minulého roka. Hapkova filmová hudba v čistej audio podobe sa tu dostáva do inej polohy než v kontexte pre ktorý bola pôvodne určená. Už nemusí umocňovať dej. Jej nový rozmer spočíva hlavne v tom, ako umocňuje vnútornú imagináciu poslucháča. Hapka to naviac dokáže s nezameniteľným vlastným rukopisom. Formálne sa jedná o typickú pestrú "jarmočnú zmes".
Inštrumentácia a hudobná forma sú premenlivé v závislosti od daného filmu a jednotlivých scén. CD obsahuje až 40 trackov – motívov spracovaných v rôznych variantoch, ale aj samostatných hudobných útvarov. Vo vzájomnom kontraste na CD vytvárajú vlastný mikrosvet. Spoločným menovateľom týchto rozdrobených úryvkov je osobnosť Petra Hapku. K typickým prvkom jeho rukopisu patrí časté využitie rôznych chromatických stupníc, trojštvrťových taktov, "flašinetových" zvukových farieb atd. Pri výpočte najsilnejších momentov na CD treba zdôrazniť sugestívnu pieseň z Jakubiskovho filmu Tisícročná včela interpretovanú Marikou Gombitovou. Emotívna sila, ktorá z tohto útvaru sála, navádza na zamyslenie o prípadnej možnosti spolupráce Hapku a Gombitovej aj na samostatnom pesničkovom projekte. Kvalitný materiál z Hapkovho pera by určite pomohol uvoľniť Marikin potenciál, ktorý, bohužiaľ, už roky leží ľadom. Jej nedávne príležitostné prebudenie v štylizácii a-la Madonna je skôr slepou uličkou a zbytočným utvrdením v tom, že lepšie je nerobiť nič. Hapkova hudba je v svojej prirodzenosti potenciálnym katalyzátorom pre zamrznutý Marikin talent. Napredovať nie je nutné za každú cenu v duchu najnovších trendov ale s merom k úprimnosti a kvalite - teda do hĺbky. Ako hovorí klasik: "načo sa ponáhľať, keď aj tek ideme nesprávnym smerom".
Prevažná časť motívov na CD pochádza z dvoch filmov Juraja Jakubiska: Perinbaba - 1985 a Tisícročná včela - 1983. Ďalej sú tu použité hudobné motívy z filmov Svitalo celou noc - 1980, Od vraždy jenom krok ke lži - 1982, Dívka s mušlí - 1980, Upír z Ferratu - 1981, Poslední návrat - 1983. To všetko je iba zlomok z Hapkovej tvorby, preto, pri jeho mediálne proklamovanej lenivosti, sa treba zložiť klobúk aj nad kvantom práce, ktorú už má za sebou. I keď nemožno poprieť určitú inšpiráciu samým sebou (ako sa vznosne hovorí vykrádaniu vlastných motívov), zdá sa, akoby Hapka sypal svoju hudbu z rukáva. Vyjadrovať sa v tónoch a zvukových farbách pre neho predstavuje takú istú prirodzenosť, čo pre iného hovoriť - ináč by to asi ani nebolo možné.

Vydavateľstvo: Universal 2003
Celkový čas: 70:16