Niet pochýb o tom, že meno Kate Ryan ešte nejaký čas bude rezonovať médiami. Po megaúspešnom debutovom albume a "šialenom" singli Desenchante táto mladá Belgičanka opäť atakuje prinajmenšom európske hitparády.

Niet pochýb o tom, že meno Kate Ryan ešte nejaký čas bude rezonovať médiami. Po megaúspešnom debutovom albume a "šialenom" singli Desenchante táto mladá Belgičanka opäť atakuje prinajmenšom európske hitparády. Na svete má nový singel Only If I.
Zmena nastala v tom, že Kate prešla z francúzštiny na angličtinu. Dokonca ani jedna verzia pesničky Only If I na spomínanom singli nie je vo francúzštine. Speváčka sa tak pravdepodobne chce ešte viac priblížiť širokej verejnosti a zdolať ešte väčšie množstvo hitparád. Podarí sa jej to? Pri priazni svojich doterajších fanúšikov určite. A ak jej ostanú verní najmä kvôli hudbe, teda ak sa im páči to, čo Kate robila doteraz, tak má úspech zaručený. Pretože ani skladba Only If I v ničom nevybočuje zo zabehaných koľají. Je presne taká ako boli predošlé úspešné single. Kate sa ani pri tejto pesničke neposunula absolútne nikam. Ani o krok dopredu, no našťastie ani krok vzad. Ostala verná kolotočovej produkcii, ktorá dnes dominuje svetovému šoubiznisu. I táto pesnička preletí éterom a o chvíľu ju vystrieda iná.
Ak sa už dávnejšie zdalo, že sa na ňom všetky pesničky podobajú ako vajce vajcu, zdá sa, že v zabehnutom trende mieni pokračovať. Snáď taký nebude celý nový album speváčky. Pesničky môžu byť úplne iné, hoci priznávam sa, že moc tomu neverím a predpokladám, že prvý album Kate Ryan dostane svoje siamske dvojča. Uvidíme. Keby to bolo inak, bolo by to príjemné prekvapenie.
Posun v tvorbe by pre speváčku určite neznamenal žiadnu krízu. Práve naopak. Získala by si ešte širší okruh poslucháčov. Mali by si to uvedomiť i producenti Phil Wilde a AJ Duncan. Nenadarmo sa hovorí, že dvakrát do tej istej rieky nevstúpiš. Kate do nej vstúpila.
Omnoho zaujímavejší než originál je predĺžená verzia skladby, ktorú singel ponúka. Je obohatená o pár hudobných prvkov a oproti rádiovej verzii je až o dve a pol minúty dlhšia. Oproti tomu je však takmer osem minútový remix Petra Lutsa až príliš nudný. Síce je skladba zremixovaná veľmi kvalitne, ale bez spevu speváčky, ktorého je tam minimálne, unavuje.
Bonusovou skladbou na singli je pesnička Hurry Up. Príjemná zberateľská rarita. A dovolím si tvrdiť, že je omnoho lepšia, než A strana singlu. Práve tu Kate dokázala, že sa dokáže pohybovať i v iných, než dobre známych vodách. Táto pesnička by hravo preválcovala i konkurenciu v podobe v súčasnoti tak vychytených dievčenských skupín. Pre priaznivcov Kate Ryan určite svitla nová nádej a už sa nevedia dočkať celého nového diela. Singel je príjemným predjedlom, ibaže ak si niekto miesto neho nedopraje i inú lahôdku, môže mať po pravidelnej konzumácii isté problémy.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2003
Celkový čas: 19:44

01. Only If I (Radio Edit)