Hoci sa zdalo, že sa meno Sagvan Tofi bude už navždy spájať s účasťou na rôznych recepciách a so sladkým nič nerobením, mladý muž, na ktorom potencionálne obdivovateľky viac láka jeho výzor, než spevácke kvality je späť.

Hoci sa zdalo, že sa meno Sagvan Tofi bude už navždy spájať s účasťou na rôznych recepciách a so sladkým nič nerobením, mladý muž, na ktorom potencionálne obdivovateľky viac láka jeho výzor, než spevácke kvality je späť. Sagi, ako ho všetci familiárne prezývajú mal už Daru, Simonu a niekoľko albumov. Hral tiež v niekoľkých, na svoju dobu veľmi úspešných filmoch. Kedysi ho do sveta uviedol český hudobný kolibrík František Janeček a urobil z neho hviezdu. Potom sa však Sagi vytratil a dlhé roky o ňom nebolo počuť. Až teraz, keď už ho asi prestalo baviť počúvať narážky na jeho osobu prišiel na trh s novým albumom. No, s novým ... Pripomenúť sa treba najskôr najväčšími hitmi a potom sa uvidí. Kto by bol povedal, že Sagvan Tofi mal až 14 hitov? Nikto! Ale presne toľko ich na albume je, plus jedna nová verzia starej skladby a zostrih dialógov z filmu Kamarád do deště.
Pri počúvaní pesničiek, ale i pri čítaní ich názvov som narátal hitov sedem. Je zaujímavé sledovať, že väčšinu textov (o ničom) si Sagvan písal sám. Ibaže ani iní skladatelia si pri ňom moc námahy nedali: Ještě víc mě chtěj, život ve dvou je světovej, ještě víc mě chtěj, co chceš mi udělej, ještě víc mě chtěj, lásko ty si nej. Takto sa svojho času vybláznila Jana Rolincová.
No, klenot českej populárnej hudby to jednoznačne nie je. Ale to sa dá tvrdiť o celom tomto projekte, ktorý je prinajmenšom zbytočný. Hodina lacnej a priemernej hudby, s textami bez akejkoľvek hodnoty a prejavom speváka, ktorý sa hádam ani nedá nazvať spevom. To, čím Sagvan okúzľoval pred desiatimi rokmi mu síce ostalo a to je pekný ksichtík, čiže pekne drahá devíza, ale to je pramálo. O tom, že Sagvanov návrat na hudobnú scénu je doslova obscénny svedčia i čísla predajnosti. Chvíľočku niekde na vrchole predajnosti (nie však celkom hore) a potom prepad do nenávratnej hĺbky. Sagvan sa však zastrája, že sa odtiaľ vyhrabe a príde s novým albumom a všetci budú vyvaľovať oči. Nechápem však, čo bude potom s tými, ktorí ich vyvalili už pri počúvaní tohoto akože best of-ka.

Vydavateľstvo: Popron Music, 2003
Celkový čas: 58:20

01. Dávej, ber