Počas roka sa na trhu vždy objaví niekoľko albumov, ktoré vytŕčajú pomedzi tie ostatné. Spravidla býva zvykom, že vychádzajú v druhej polovica roka, aby sa na ne nezabudlo pri udeľovaní rôznych hudobných cien.

Počas roka sa na trhu vždy objaví niekoľko albumov, ktoré vytŕčajú pomedzi tie ostatné. Spravidla býva zvykom, že vychádzajú v druhej polovica roka, aby sa na ne nezabudlo pri udeľovaní rôznych hudobných cien. Zvláštnou kategóriou sú však albumy, ktoré môžu vyjsť kedykoľvek a nezabudne sa na ne nikdy. Jeden takýto ťahák práve vychádza vo vydavateľstve Sony Music a stavím sa o čokoľvek, že na nový album George Michaela sa jednoducho nezabudne. Album Patience vychádza po niekoľkoročnej odmlke. Počas tohoto času dominovali hádky s vydavateľom, škandály na záchodoch a niekoľko provokačných singlov doplnených o ešte štipľavejšie videoklipy.
George Michael, hoci dlho nevydal kompletný nový album, nedal na seba zabudnúť. A jeho priaznivci trpezlivo čakali, denne navštevovali jeho internetovú stránku, kde spolu s počítadlom odrátavali sekundy, ktoré chýbali do vydania albumu, až sa nakoniec dočkali. V tejto chvíli už je jasné, čo George Michael robil celý ten čas. Skladal nové pesničky a rovných 14 ich ponúka potencionálnym poslucháčom.
Zodpovedne prehlasujem, že pri počúvaní tohoto CD behá mráz po chrbte. Keď som si ho pustil v aute, po chvíli som ho musel vymeniť za iné, pretože som sa nemohol sústrediť na šoférovanie. George Michael prichádza ako najluxusnejšia sladká bonboniéra, zabalená v pekelne drahom papieri. No po jej otvorení musí ísť všetko bokom a poslucháč si to musí vychutnať až do momentu, kým neprehltne posledný zo štrnástich cukríkov. Veľkou výhodou tejto maškrty je fakt, že sa dá otvárať stále donekonečna a nikdy sa neminie. A namiešaná je tak dokonale, že sa ani nepreje. Nádherné, uchu lahodiace funky a popové pesničky, v dokonalej interpretácii tohoto hudobného mága. Album je prevažne pomalý a vlní sa ako kúsky zamatu. Nádherne, lahodne, doslova nadnáša. Je veľmi jednoduché zabudnúť pri jeho počúvaní na všetky starosti a nechať sa uniesť niekam do raja. George Michael je v tomto odborník a ponúka to plnými priehršťami.
Majiteľ CD-čka natrafí na albume okrem aktuálneho singla Amazing, ktorý úspešne rotuje médiami i skladby, skôr vydané na singloch, ale doteraz neuverejnené na žiadnom albume. Ide o pesničky Freek a Shoot The Dog. Obe mierne upravené oproti známemu originálu. Zvyšných jedenásť pesničiek ašpiruje na hity a dá sa bez mučenia povedať, že George Michael, hoci vydal radový album, môže ho kľudne považovať za ďalší album najväčších hitov. Platňa prináša presne to, čo poslucháč od nej očakáva. Hádam neexistuje priaznivec tohoto speváka, ktorý by bol jeho aktuálnou tvorbou sklamaný. Práve naopak. I vďaka tomuto albumu získa George Michael ďalších nadšencov, ktorí sa zbláznia z jeho tvorby.
Prekvapí i samotný booklet albumu, ladený do bielej farby. Vo vnútri je úplne všetko. Od textov až po všetky dôležité informácie. Nadchnú však určite dokonalé fotografie, ktoré zobrazujú bežný život súčasnosti a s George Michaelom majú len pramálo spoločné. Unikátne spracovaný nápad. Ak by som sa mal ešte raz vrátiť k porovnaniu tohoto albumu s bonboniérou, tak jednoznačne, táto sa dá otvárať stále a celé telo má na ňu rovnakú chuť, ako keď luxusné bonbóny prijímalo prvý raz.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2004
Celkový čas: 70:21

01. Patience