Sú momenty, kedy sú niektoré veci neúnosné. Tiež sa hovorí, že čoho je veľa, toho je príliš. A hranicu únosnosti jednoznačne prekročila i dvojica Těžkej Pokondr, čiže Miloš Pokorný a Roman Ondráček.

Sú momenty, kedy sú niektoré veci neúnosné. Tiež sa hovorí, že čoho je veľa, toho je príliš. A hranicu únosnosti jednoznačne prekročila i dvojica Těžkej Pokondr, čiže Miloš Pokorný a Roman Ondráček. Dvojica českých moderátorov sa pred niekoľkými rokmi z recesie vrhla na spev. Ich prvý hit Saša jede zaznamenal nečakaný úspech a po ňom nasledovalo šesť megaúspešných albumov. Všetky boli na jedno kopyto. Na pretras prišli staré, väčšinou bezvýznamné, ale predsa len hity, ktoré svojho času plnili playlisty všetkých rádií. Tieto sa dvojica za textárskej výpomoci prevažne Lou Fanánka Hagena pokúsila prespievať do vtipnej formy. Prvý raz môže byť, druhý raz OK. Ale prichádzať stále s tým istým, to už naozaj prestáva byť vtipné. Po predošlom albume povedali, že so spevom je koniec. Dlho im to však nevydržalo a sú späť.
Obal albumu evokuje paródiu na skupinu Kiss, no s takouto tvorbou to nemá nič spoločné. Na albume je 13 prerobených skladieb, pri ktorých pretextovávaní sa vybláznil Fanánek. Aj tu treba napísať, že i jemu dochádzajú skvelé nápady. A ak nechce skĺznuť do krčmovej tvorby svojich Troch sestier, musí sa kontrolovať a ono to stráca šmrnc. Úvodoný bakalársky predslov Martiny Menšíkovej hovorí za všetko. Niečo tak neuveriteľne trapné, drzé a lacné vraj ani ona ešte nikdy predtým nepočula. V tejto vete vystihla úplne všetko, čo sa dá o novom hudobnom projekte Těžkého Pokondra povedať. Skladby ako Blivajz, či Atmosféry by hádam ani nemali uzrieť svetlo sveta. Hneď na prvé počutie je jasné, že vznikli iba preto, aby zaplnili voľný priestor a čudujem i samotným pánom, že ich na album vôbec zaradili. Pesničky stratili svoje čaro a i vtip v nich prezentovaný je násilný, málo vtipný a vulgárny.
Dve skladby sú jasnými hitmi. Skladba Denis a Malyland. Obe však hlavne kvôli tomu, že prekročili nosnú mieru vulgarizmu a vkusu a práve takéto pesničky sa chytajú. V prípade Malylandu ide o hit Petra Kotvalda Mumuland. A hoci ho mnohí odsúdili na zatratenie, Kotvaldov originál je v porovaní s Pokondrovskou verziou balzámom na duši. I tu je však dôkaz o tom, že veľký, hoci lacný hit, dokáže uživiť i niekoľko ďalších pseudoumelcov.
Ak niekto pristupuje k tvorbe dvojice Těžkej Pokondr s nadhľadom, mohol by sa miestami i usmiať. Ibaže pri toľkých albumoch sa aj akýkoľvek dobrý vtip vytráca a pri dvojici Těžkej Pokondr nepôsobí hodnoverne. Pre hudobnú produkciu je tento album poriadnou ranou pod pás.

Vydavateľstvo: Sony Music / Bonton, 2003
Celkový čas: 39:14

01. Bakaláři