Pokiaľ prvé písmeno G v názve projektu zo všetkého najviac symbolizuje rockový nástroj č. 1, teda gitaru, nasledujúca číslica 3 predstavuje súčet 2 + 1.

Pokiaľ prvé písmeno G v názve projektu zo všetkého najviac symbolizuje rockový nástroj č. 1, teda gitaru, nasledujúca číslica 3 predstavuje súčet 2 + 1. Prečo? Príležitostné, väčšinou koncertné zoskupenie G3 tvorí dvojica stabilných, v svojom obore „najzaslúžilejších“ členov, ktorými sú Joe Satriani a Stevie Vai, ktorú dopĺňajú ďalší hosťujúci gitaristi. Mladého bluesmana menom Kenny Wayne Shepherd z predošlého turné vystriedal tentoraz švédsky veterán klasicizujúcej rockovej gitary, Yngwie Malmsteen. Záznam z ich koncertov z októbra minulého roku vyšiel na 2CD. Prvý z diskov si všetci inštrumentalisti rozdelili na tri časti. Pre každého z týchto virtuózov je charakteristický určitý osobitý prístup k technike aj stavbe skladieb, takže monotónnosť hroziaca pri väčšom počte tónov, než na aké je ľudské ucho prirodzene naladené, bola vcelku úspešne zažehnaná.
Najslávnejšia dekáda virtuóznych rockových gitaristov a ich technicky náročnej inštrumentálnej hudby už pominula v prvej polovici deväťdesiatych rokov. Dnes, keď už je žiara mien gitarových hrdinov skôr pozostatkom minulosti, musia sa aj tí najúspešnejší z nich viac snažiť o priazeň svojich divákov a ponúkať im skôr ochutnávku jednotlivých štýlov, ktorá je iste atraktívnejšia a stráviteľnejšia, než individuálne presadzovanie a súťaže o rýchlejšie prsty.
Všetci traja tu v svojich blokoch ponúkli okrem typických kaskád tónov aj uvoľnenejšie a dynamicky umiernenejšie pasáže. Každý z inštrumentálnych sólistov sa v doplnkovej forme predstavil aj ako spevák (hra im však ide lepšie). Pokiaľ prvé CD malo komponovaný charakter, na druhom disku s názvom G3 JAM už rozpútali členovia G3 spoločné improvizačné orgie na témy známych rockových evergreenov. Skladby sa tým pádom rozrástli na väčšiu časovú plochu, takže necelých tridsať minút čistého času je rozdelených iba medzi tri skladby.
Prvé dve použité témy - Voodoo Child a Little Wing - pochádzajú od Jimmiho Hendrixa. Tretia téma Rockin´ In The Free World uzatvára celok a jej význam je zdôraznený aj tým, že trojica gitaristov podľa nej nazvala aj celý svoj album. Okrem symbolického obsahu tohto titulu možno výber skladby chápať aj ako hold jej autorovi, ktorým je kanadský folkrockový pesničkár Neil Young.
Hoci Young nikdy nevynikal klasickou virtuozitou, svoju energiu a úprimné vcítenie do toku hudby zvykne prezentovať (okrem decentnej elektro-akustickej polohy) aj v svojich rozsiahlych, takmer metalových rágach, hraných zvyčajne so všetkými gombíkmi zosilňovača vytočenými doprava. Neil Young je žijúcou legendou, ktorú okrem „folkáčov“ uctievali aj početní predstavitelia ďalších, často iba málo kompatibilných žánrov ako punk a grunge - stačí pripomenúť napríklad jeho spoluprácu s členmi Pearl Jam - a ako vidno, medzi Youngových ctiteľov nemožno nezarátať ani shrederov typu Satrianiho, Vaia a Malmsteena.
2CD Rockin´ In The Free World je príjemnou spomienkou na obdobie prelomu 80. a 90. rokov. Poteší hlavne fanúšikov inštrumentálneho žánru, ale nemusia sa ho báť ani ostatní poslucháči so zmyslom pre toleranciu medzi žánrami a časovými obdobiami.

Vydavateľstvo: Sony Music / Epic 2004
Celkový čas: CD1 Satriani 21:27, Vai 20:06 Malmsteen 21:52 CD2 G3 JAM 29:56