Popis tohoto diela by sa dal zhrnúť do jedného slova - výnimočné. A to nielen na české pomery, ale v pohode sa môže zrovnávať s hudobnými DVD-čkami, ktoré vychádzajú vo svete.

Popis tohoto diela by sa dal zhrnúť do jedného slova - výnimočné. A to nielen na české pomery, ale v pohode sa môže zrovnávať s hudobnými DVD-čkami, ktoré vychádzajú vo svete. A dovolím si tvrdiť, že ich v mnohom ešte predbehne.
The Ecstasy Of Saint Theresa, to sú najmä Jan P. Muchow, čo by skladateľ a inštrumentalista a Kateřina Winterová ako speváčka. Svojho času zaznamenali nemalý úspech na britskej scéne a dnes s nimi spolupracuje najmä pri príprave remixov niekoľko zvučných svetových mien. Zo začiatku tvorili gitarovú hudbu, ale postupným vývojom sa premenili na elektronickú, či skôr tanečnú formáciu. Nedá sa predpokladať, že by ich hudbu hltali komerčne naladení priaznivci hudby. Ale o to tejto formácii ani nejde. Netúžia vypredávať športové haly, poriadne sa dokážu vyblázniť najmä v menších kluboch, kde sa atmosféra ich koncertov vrýva návštevníkom priamo pod kožu.
Toto DVD je rozdelené na tri časti. Prvá ponúka 10 trackov. Všetky samozrejme vo forme videoklipov. Pesničky pochádzajú z albumu Slowthinking. Zaujímavé je, že videoklipy na tomto DVD nie sú iba pri radových pesničkách. Doprevádzajú i nejeden remix, čo je doslova vzácnosť. Divák má na DVD možnosť vzhliadnuť i to ako sa niektoré videoklipy pripravovali.
Druhá časť je hádam ešte zaujímavejšia. Divák môže vzhliadnuť koncert formácie, ktorý vznikol v nahrávacom štúdiu formácie a svojho času bol prenášaný internetom. Opäť jeden pozitívny krok vpred smerom k poslucháčom a divákom. K dispozícii je i približne desať minútový rozhovor s Muchowom a Winterovou. Nasledujú názory žiakov 9.C triedy, ktorým skupina svojho času experimentálne pustila svoj album. Toto je síce vo forme písaného slova, ale prečítať sa to určite oplatí.
V tretej časti DVD si divák, či skôr už iba poslucháč môže vypočuť 14 remixov ich skladieb, vrátanie štyroch doteraz nikde nezverejnených. Obraz chýba, ide o audio sekciu. Celkový čas tohoto nosiča je takmer 3 hodiny a hoci sa mnohým množe zdať, že je to nezvládnuteľné, divák zažije veľmi príjemný hudobný zážitok. Do poslednej chvíle prepracovaná muzika, skvelý prejav speváčky. Práve po vzhliadnutí tohoto DVD každý pochopí, prečo má táto kapela dvere do sveta otvorené.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2003
Celkový čas: cca 180 minút

01. Synchro