Skupinu Aerosmith sme zvyknutí vnímať ako vysoko profesionálnu popovo - rockovú skupinu, ktorá sa na scéne v dobrej kondícii udržiava už vyše tridsať rokov.

Skupinu Aerosmith sme zvyknutí vnímať ako vysoko profesionálnu popovo - rockovú skupinu, ktorá sa na scéne v dobrej kondícii udržiava už vyše tridsať rokov. Na ich radových platniach sa popri štandardne naleštených vypaľovačkách vždy objaví aj niekoľko melodicky nápaditých hitov, ktoré sa už neraz zapísali medzi kandidátov na moderné evergreeny. Očakávať niečo podobné od novej ich nahrávky Honkin´ On Bobo by bolo nerozvážne. Aerosmith sa tu vracajú do svojho pionierskeho obdobia. Z nahrávky dýcha čas, kedy sa v puboch ozýval hlasný rock´n´roll a blues (a svojím prirodzeným spôsobom žil aj gospel).
Ako hlása nálepka na obale "Blues Done Aerosmith Style!", skupina sa tentoraz rozhodla pre návratku koreňom. Tri akordy, bluesová pentatonika, jednoduchý valivý rytmus a hudba s výrazom, ktorý ani nemá cenu počúvať pri stíšenej hlasitosti. Zdanlivo nič nového, 90% z celého repertoáru by sa v dnešnej dobe dalo považovať za prekonané klišé, no keď tieto prostriedky uchopia správni ľudia za ten správny koniec, môže sa jednať o nevyčerpateľný zdroj energie. Hudobne tu, samozrejme, neide o nič objavné. Zmysel celému obsahu CD dodáva hlavne energia a šťava, s akými ošľahaní členovia jednej z najznámejších skupín dokázali interpretovať svoje, no hlavne skladby prebraté od klasických bluesových autorov, ako napríklad Willie Dixon, či zľudovelé country-blues-folkové tradicionály pretvorené a pritvrdené na nepoznanie.
I keď pôvodným, dlho pripravovaným zámerom bolo vytvoriť album, ktorého hlavný dôraz bude spočívať v jeho bluesovej podstate, blues v štýle Aerosmith tu vyznieva až čistokrvne bielo. Na jednej strane odpich, drajv, dynamika a priamočiarosť, na druhej až prílišná dokonalosť, odťažitosť od reálneho života a... elegantní páni muzikanti vyobrazení na druhej strane obalu CD. Ochotne tu pózujú v kvalitných, drahých oblekoch, ktoré im po rokoch iste pristanú viac než bluesové džíny z jarného výpredaja. Perry a Tyler sa už nepretvarujú, ich masky im prirástli k tvári. Práca ktorú odviedli je v jadre sympatická a kvalitná, i keď by sa chvíľami mohlo zdať, že ide viac o ilúziu, než skutočnosť. Záleží však iba na poslucháčoch, a toho, čo od hudby ako táto očakávajú.

Vydavateľstvo: Sony Music/Columbia 2004
Celkový čas: 43:55
Link: www:aerosmith.com