Na albumy nováčikov sa vždy čaká s určitým napätím. Aké to bude, o čom to bude a kto to vlastne je? Vydavateľstvo Forza Music vrhlo na trh debutový album šiestich mladíkov združených pod názvom U.

Na albumy nováčikov sa vždy čaká s určitým napätím. Aké to bude, o čom to bude a kto to vlastne je? Vydavateľstvo Forza Music vrhlo na trh debutový album šiestich mladíkov združených pod názvom U.K.N.D. (U kamaráta na dvore). Z dvora teda rovno do nahrávacieho štúdia a vôbec nie zbytočne. Prvé pozitívum je, že kapela spieva po slovensky, čím sa hravo vryje pod kožu potencionálnym domácim priaznivcom. Jedinú výnimku tvorí skladba Bajo El Sol, naspievaná v španielčine a plná rytmov aké skladajú skladatelia plní horúcej krvi. Neočakávajte však komerčnú zlátaninu a-lá Ricky Martin. Ani v tejto skladbe kapela neprekročí svoj gitarový základ a ostáva svojská.
Hudobne sú U.K.N.D. veľmi príjemným a jednoduchým popom, ktorý absolútne ničím neuráža. Chalani z ulice sa dali dohromady a nahrali to, čo im struna priniesla. Absolútne na nič sa nehrali, nestrúhajú veľké hviezdy a čakajú čo sa bude diať. Ak by som mal U.K.N.D. k niečomu prirovnať, tak je to niečo medzi skupinami Nuda a Aya. Z Nudy majú chuť, dravosť a zaujímavé texty. Hlas speváka skupiny i jeho prejav by sa dali prirovnať k spevu speváka skupiny Aya. Kvalitatívne sú však bližšie k Nude a osobne im želám, aby neskončili ako oni. Teda s jedným albumom, trochou hurhaju a už sa na nich nikto nepamätá. U.K.N.D. totiž majú na to, aby zarezonovali domácim šoubiznisom. Kapiel, ktoré hrajú poctivú a živú muziku je na našom trhu málo a nezaškodí, keď sa k nim nejaká pridá. O to zvlášť, ak je už ich debut vcelku príjemným hudobným dieťaťom.
Pri počúvaní textov sa nedeje nič zvláštne. Nehrozí nijaké násilné rýmovanie ako je to napríklad v prípade No name. Témy sú jasné. Trochu lásky, trohu života a trochu o tom, čo sa deje okolo nás. Čuduj sa svete, dá sa to počúvať. Nechýba niekoľko skutočne silných textov, na ktorými sa treba dokonca zamyslieť.
Zaujímavo je riešený i booklet. Texty, informácie a fotografie. Iba jeho zadná strana je absolútne neprofesionálna, červené písmená vytlačené na čiernom podklade, ktoré sa nedajú skoro vôbec čítať. Ak sa chce niekto dopracovať k zloženiu kapely, ktoré je tiež na zadnej strane bookletu, bude s tým mať veľké problémy. Je to takmer vôbec nečitateľné. Ale to je asi jediná vec, ktorá sa dá tomuto albumu vytknúť. Nie, dieru do sveta s ním kamaráti z dvora neurobia, ale na slovenský debut je to veľmi príjemné prekvapenie.

Vydavateľstvo: Forza Music, 2004
Celkový čas: 44:52

01. Modriny