Americká speváčka Anastacia sa vo svojich 27 rokoch teší z piatich miliónov predaných kusov svojho debutového albumu Not That Kind a bezmála tomu istému množstvu predaných albumov Freak Of Nature. Hudobná kritika pri hodnotení jej albumov nešetrí superlatívami, fanúšikovia ju milujú a vyhľadávači talentov konkurečných gramofiriem márne hľadajú niekoho, kto by sa jej aspoň trochu priblížil.Čím je práve táto speváčka výnimočná?

Americká speváčka Anastacia sa vo svojich 27 rokoch teší z piatich miliónov predaných kusov svojho debutového albumu Not That Kind a bezmála tomu istému množstvu predaných albumov Freak Of Nature. Hudobná kritika pri hodnotení jej albumov nešetrí superlatívami, fanúšikovia ju milujú a vyhľadávači talentov konkurečných gramofiriem márne hľadajú niekoho, kto by sa jej aspoň trochu priblížil.
Čím je práve táto speváčka výnimočná? Je iná! V čisto belošskom hrdle skrýva k údivu mnohých černošský hlas, zavrhuje módny diktát a skôr, než by mu svoju hudbu prispôsobila, radšej sa jej vzdá. Svojim postojom k "fyzickým nedostatkom" (ak sa tak vôbec dá nazvať jej očná "vada"), ku ktorým sa hrdo hlási, nabúrava klišé pop hviezdy ako dokonalej bytosti. Odmieta démonizáciu svojej osoby a preto otvorene hovorí o chronickom zápale tráviacej trubice, ktorým trpí od svojich 13 rokov, alebo o rakovine, s ktorou bojovala v minulom roku. Na druhej strane však, ak môže svoju slávu využiť k výzve na prevenciu rakoviny, či už prostredníctvom tlačových vyhlásení, rozhovorov, či publikovaním svojich fotografií nafotených hneď po chirurgickom zákroku, urobí to. Nie je dokonalá a to je hneď vedľa hudby ten pravý dôvod, prečo ju milujú milióny ľudí po celom svete.
V poradí tretia Anastaciana spoveď - jednoducho nazvaný novinkový album Anastacia vyšiel koncom minulého mesiaca a uvádza ho dokonalý pilotný singel Left Outside Alone, ktorý sa už niekoľko týždňov drží na špici všetkých hitparád. V krátkosti povedané, speváčka vydala svoj doteraz najlepší album, ktorý pravdepodobne v predajnosti vo veľkom predčí tie dva predošlé. Napriek veľkým zdravotným problém a ešte nedávno neistej budúcnosti sa Anastacia predstavuje v tej najlepšej forme. Jej comeback bol netrpezlivo očakávaný a určite nikoho nesklame.
Pilotný singel je vynikajúci, ale na albume je až 12 pesničiek. Dvanásť úžasných poprockových vypaľovačiek zabalených do najoriginálnejšieho hlasu na svete. Dvanásť pesničiek rovná sa v tomto prípade 12 istých hitov. Od úvodnej takmer detskej no napriek tomu riadne ostrej vypočítavačky Seasons Change, cez voľnejšie skladby Heavy On My Heart, či Pretty Little Dum Dum až po tú poslednú pesničku na albume. Výsledkom akejsi pomyselnej rovnice v prípade tohoto albumu je dokonalosť. Platňa, ktorá neomrzí, ktorá sa dá počúvať stále dookola a neustále sa v nej dá objaviť niečo nové a ešte úžasnejšie, než poslucháč zaregistroval na prvé počutie.
Ku kvalitnému albumu patrí i kvalitný booklet a v prípade Anastacie spĺňa platňa i túto podmienku. Ladený do hnedej farby obsahuje štyri nádherné "veľkoplošné" fotografie a texty pesničiek. I tie sú vytlačené vskutku originálne. Dva na jednej strane, pričom ten druhý je otočený "hore hlavou". Fantázia postavená na hlavu, i tak by sa to dalo nazvať. Hoci v tomto prípade sú na hlavu postavené iba vytlačené texty. Ten zvyšok je poskladaný do fantastického celku, o ktorom sa bude ešte veľmi dlho rozprávať. Americká diva je späť a v plnej kráse. Vďaka Ti Osud za to, že je všetko tak ako má byť!

Vydavateľstvo: Sony Music, 2004
Celkový čas: 48:37

01. Seasons Change