Lionel Richie je zvláštna persona hudobného sveta. Populárnym sa stal ešte v časoch, keď svet brázdil s kapelou The Commodores, ale odvtedy už pretieklo veľa vody a on je na scéne sólovo.

Lionel Richie je zvláštna persona hudobného sveta. Populárnym sa stal ešte v časoch, keď svet brázdil s kapelou The Commodores, ale odvtedy už pretieklo veľa vody a on je na scéne sólovo. Niekoľkokrát sa stihol rozviesť a zakaždým si nabaliť inú, ešte krajšiu a ešte mladšiu kočku. Dôležitá je však hudobná stránka. A Lionel je človiečik, ktorý nevydáva každoročne nutne nový album. Nepotrebuje to. So svojím jednoduchým a pritom kvalitným popom si vystačí. Na každom albume má niekoľko hitov, ktoré sa hrajú v médiách až do doby, kým o tichosti, bez bombastickej reklamnej kampane, nevrhne na trh album nový. A nie inak tomu je i v prípade albumu Just For You. Celkom znenazdajky sa v rádiách objavila titulná pesnička a úplne po tichu sa kompletný album zjavil na trhu. A pritom ide o dielo, ktoré si zaslúži náležitú pozornosť.
Lionel Richie je na svojej najnovšej platni omnoho jemnejší, než kedykoľvek predtým. Trinásť pesničiek sa nesie vo veľmi príjemnom rytme, pop miestami strieda veľmi ľahké funky. A to všetko doplnené o fantastické zbory, ktoré z pesničiek robia jedným slovom dokonalosť.
Ak niečo tomuto albumu trochu chýba, tak je to poriadna tanečná vec, ktoré vie Lionel tiež skladať na jednotku. Tak ako tomu bolo na predošlom radovom albume. Taká pesnička tu chýba, ale neprekáža. Ak však už spevák nepripravil tanečnú vec, predkladá poslucháčovi na vyrovnanie niekoľko zaujímavých prekvapení. Hlavne v spojení s nečakanými a pre tohoto speváka určite netradičnými hosťami. Vynikajúci Daniel Bedingfield v duete Do Ya, ale najmä spolupráca s Lenny Kravitzom. Ten sa ešte pred vydaním svojeho nového albumu stihol postarať o Lionelovu pesničku Time Of Our Life, do ktorej prispel hudbou, textami, nahraním niekoľkých nástrojov, ale i fantastickými vokálmi. Veľmi milé prekvapenie, ktoré Lionel Richie ponúka v podstate na každom svojom albume. Nič nemožno vytknúť ani bookletu, ktorý obsahuje všetko, čo má táto knižka obsahovať, teda texty, informácie a niekoľko zaujímavých informácií. Album Just For You je veľmi príjemným cukríkom na upršané a smutné dni. Trochu smutný, nostalgický a i preto krásny.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2004
Celkový čas: 53:54

01. Just For You