Päť rokov, päť albumov, 300 tisíc predaných nosičov a 20 super hitov. A až v momente, keď je jasné, že už nič viac nebude, si človek uvedomí, že tie Holki boli vlastne celkom fajn.

Päť rokov, päť albumov, 300 tisíc predaných nosičov a 20 super hitov. A až v momente, keď je jasné, že už nič viac nebude, si človek uvedomí, že tie Holki boli vlastne celkom fajn. Rozprávkový príbeh princezien Katky Brzobohatej, Kláry Kolomazníkovej, Radany Labajovej a Nikoly Šobichovej (posledný radový album už skupina nahrala bez nej a práve jej odchod je pravdepodobne najväčším dôvodom, prečo kapela končí) došiel až na koniec, kedy zazvoní zvonec a rozprávke (nech je akokoľvek komerčne úspešná) je náhle koniec. Škoda. Priznávam, že Holki ma nikdy moc neoslovovali. Považoval som ich za jednu z ďalších umelo vytvorených kapiel a ich tvorbe som nevenoval veľkú pozornosť. Boli tu, mali úspech, ale nič viac. Po vypočutí ich albumu, ktorým bilancujú celú svoju hudobnú minulosť som akosi zmenil názor. Tieto mladé slečny sa totiž na nič nehrali. Samozrejme, nekompromisne podliehali príkazom a nápadom svojho producenta, ale napriek tomu ostali sebou. Muzika, ktorú robili bola komerčná až zachádzala pod nechty, ale nech sa nikto nehnevá, bola stráviteľná. Možno je to tým, že na albume Pohádkový příběh sú skutočne len tie najväčšie hity. V každom prípade sa však tento album veľmi dobre počúva a hlavne neunavuje tak ako mnoho iných podobných projektov. Má spád. Rýchle pesničky sú popredkávané nenásilnými "dojákmi" a čas pri jeho počúvaní ubieha strašne rýchlo a príjemne. Po textárskej stránke nemožno očakávať žiadne ťažké výlevy, nad ktorými treba premýšľať. Holki boli zamerané na presne vyšpecifikovanú sortu poslucháčov, u ktorej našli najväčší obdiv a práve tejto "fajte" boli texty prispôsobené. Dominuje láska, ale i niekoľko srdcervúcich textov o šťastí detí, rodinných problémoch, ale i úlety o tom aké je ťažké naštartovať nový pracovný týždeň po "zhulákanon" víkende. Na nové pesničky, ktoré zväčša bývajú súčasťou takéhoto výberu aspoň v minimálnom počte akosi neostal čas a možno už ani nebola chuť. O to viac prekvapí tanečná verzia rozprávkového hitu "Popelky" Ivety Bartošovej Tři oříšky, upraveného do kolotočovej verzie, ktorá však nikoho neuráža a je veľmi príjemná. V booklete trochu chýbajú texty. Dá sa totiž predpokladať, že je množstvo spotrebiteľov, ktorí Holki registrovali a nemali chuť na celé ich albumy a tak túžobne čakali práve na takýto výber. Práve pre týchto zákazníkov by texty boli ďalšou čerešňou na vcelku chutnej torte. Na druhej strane však poteší v booklete uverejnený vtipný príhovor, ktorého autor je síce neznámy, ale aj tak sa mu vydaril. Nechýba kompletná diskografia, ani zaujímavé fotografie, pričom tá najoriginálnejšia je na zadnej strane, kde Holki otŕčajú (samozrejme vo všetkej počestnosti) svoje zadky. Šokujúci text o škodlivosti kopírovania hudobných nosičov s vysvetlením toho aké to môže mať následky uverejnený na obale albumu vyvoláva skôr úsmev na tvári ako poučenie. Album je aj tak chránený proti kopírovaniu, ale ani takéto opatrenia nerobia vrásky na čele profesionálnym napaľovačom. Ibaže na tom už v súčasnosti nikto nič nezmení. Osobne som proti napaľovaniu, ale na druhej strane, ak by sa mal tento album dostať i takýmto spôsobom do čo najväčšieho množstva prehrávačov, tak to splní svoju podstatu, pretože tento výber skutočne stojí za pozornosť.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2004
Celkový čas: 72:19
Linky: www. klara-k.cz