Pre 59-ročného Erica Claptona je blues bezpečným prístavom, do ktorého sa vracia pravidelne s vedomím bezpečného komerčného, ale aj umeleckého úspechu.

Pre 59-ročného Erica Claptona je blues bezpečným prístavom, do ktorého sa vracia pravidelne s vedomím bezpečného komerčného, ale aj umeleckého úspechu. Tentoraz je leitmotívom jeho nového albumu s „modrým“ odtieňom predstaviteľ originálnej éry blues, Robert Johnson (1912 - 1937). Tento výnimočný spevák a gitarista posunul dovtedajšie emotívnu, ale rozvoľnenú interpretáciu blues o triedu vyššie, smerom k individuálnemu prístupu a technickej dokonalosti - nápaditej hre na gitare (s častým využitím techniky bottleneck) a priebojnému spevu s dravým rytmickým nasadením a charakteristickým tremolom. Johnson pôsobil predovšetkým po krčmách ako námedzný hudobník, ale do dejín sa zapísal desiatkami pôvodných skladieb, ktoré ožívajú dodnes v stále nových interpretáciách. Sila jeho skladieb spočíva aj po rokoch v jednoduchosti a novátorskej prirodzenosti, s akou ich písal, hral ale aj sám na vlastnej čiernej koži zažíval. Búrlivák a bohém Johnson zomrel v mladom veku, na otravu spôsobenú žiarlivým podvedeným manželom, zostal však nevyčerpateľnou inšpiráciou pre mnohých rockerov prvej bluesrockovej vlny. S trochou pátosu by sa dalo povedať, že v osobe Erica Claptona našiel svoju čiastočnú reinkarnáciu. Duch Roberta Johnsona bivakuje v jeho telesnej schránke počas celej kariéry. Striedavo upadá do driemot a opätovne sa preberá, aby svojho hostiteľa donútil vrátiť sa späť ku kryštálovým bluesovým prameňom. CD obsahuje 14 piesní Roberta Johnsona v podaní EC a jeho verných spolupracovníkov: Nathan East – baskytara, Steve Gadd – bicie, Billy Preston – klávesy, Andy Fairweather Low – gitara, Doyle Bramhall II – gitara, Jerry Portnoy – harmonika a ďalší. Pre milovníkov blues ide o lahôdku v elektro-akustickom balení. Hoci sa nejedná o čisto elektrickú verziu blues á-la Chicago (viď. napríklad Claptonov album From The Craddle), nahrávacích sessions sa zrejme zúčastnil aj duch Muddyho Watersa. Význam tejto skvelej nahrávky nespočíva iba v jej prevedení plnom neafektovaných emócií a nasadenia skúsených veteránov, ale sadu skladieb možno považovať aj za elegantnú pamätnú dosku (minimálne) jednej z najväčších postáv svetového blues. Nebolo by to po prvý krát, kedy v jednom tele striedavo žijú dve postavy – napríklad Dr. Jackyll a Mr. Hide, v tomto prípade Dr. Slowhand a Mr. Johnson.

Vydavateľstvo: Reprise/Warner Music
Celkový čas: 49:38

When You Got A Good Friend