Joe Satriani patrí do generácie gitaristov, ktorí symbolicky ukončili nadvládu klasických nástrojov ako Fender, Gibson, alebo Rickenbacker. V druhej polovici osemdesiatych rokov sa stala nekorunovanou kráľovnou šesť (a sedem) strunových nástrojov značka Ibanez.

Joe Satriani patrí do generácie gitaristov, ktorí symbolicky ukončili nadvládu klasických nástrojov ako Fender, Gibson, alebo Rickenbacker. V druhej polovici osemdesiatych rokov sa stala nekorunovanou kráľovnou šesť (a sedem) strunových nástrojov značka Ibanez. Písal sa rok 1987, keď Joe Satriani, zvaný tiež Satch, vydal svoj prelomový inštrumentálny album Surfing With The Alien. Odštartoval tým tzv. shrederskú éru gitarových hrdinov, ktorých rýchle prsty sa najčastejšie prepletali práve po hmatníkoch gitár Ibanez. Od tej doby sa táto značka udomácnila najmä v rukách hráčov rôznych odnoží metalovej hudby (Korn, Dream Theatre atd.).
Prvá vlna inštrumentálnej (surfovej) hudby sa prevalila už začiatkom šesťdesiatych rokov a charakterizovali ju jednoduché melodické hity skupín Shadows, Ventures, či hráčov ako Dick Dale (viď. úvodná skladba Missirlou zo soundtracku Pulp Fiction). Druhá vlna z prelomu ôsmej a deviatej dekády už mala ostrejšie kontúry, ale prevalila bez vážnejších následkov a odplávala do minulosti. Nezostalo po nej toľko naveky zelených, či aspoň šteklivých melódií ako po prvej – surferskej – vlne, zato však v mnohom posunula technické možnosti gitary za hranice dovtedy poznaných možností. Dnes, s odstupom desiatich rokov, kult zakladateľa tejto novodobej inštrumentálne éry, Joa Satrianiho, vyprodukoval ďalší príspevok do vitríny v jeho pamätnej izbe, súborné retrospektívne dielko The Satch Tapes.
Satchovi verní si vďaka tomuto DVD môžu v rozhovoroch (bez titulkov) vypočuť pamäti, ako aj aktuálne myšlienky svojho guru, vzhliadnuť jeho pantomimické pózovanie a herecké etudy v niekoľkých videoklipoch a k dobru sa zarátajú i úryvky z koncertných vystúpení shrederovho tria. Dokument je sústredený okolo albumov Surfing With the Alien, Flying in a Blue Dream a The Extremist.
Okrem samotného Satrianiho sú tu pri práci v štúdiu zachytení i ďalší pozoruhodní umelci - Stu Hamm, Matt Bissonette, Doug Wimbish – basgitara; Jonathan Mover, Jeff Campitelli, Greg Bissonette, Simon Phillips – bicie; Phil Ashley – klávesy; Bongo Bob Smith – programovanie. V rozhovoroch popisujú Satcha zo svojho uhlu pohľadu jeho priatelia a spolupracovníci, ako napríklad legendárny axeman Niget Tufnel zo Spinal Tap, alebo mega-producent Andy Johns. Indíciou toho, že ide o film pre pamätníkov sú Satrianiho vlasy, ktoré si ponechal po dobu celého trvania DVD.

Vydavateľstvo: Epic Music/Sony Music
Celkový čas: 53 minút

1) Always With You