Kto je Melissa Etheridge? Pre niekoho sa jedná o ženskú verziu Brucea Springsteena, inému môže svojím prejavom pripomenúť Roda Stewarta spred štvrť storočia, alebo dokonca (+/-) vrstovníka Bon Joviho.

Kto je Melissa Etheridge? Pre niekoho sa jedná o ženskú verziu Brucea Springsteena, inému môže svojím prejavom pripomenúť Roda Stewarta spred štvrť storočia, alebo dokonca (+/-) vrstovníka Bon Joviho. Melissin pevný vokál sa bez problémov dokáže vzopnúť do dramatických momentov, jej hlasivky znesú kde tu aj decentné zdrsnenie tónu a výrazu. Ak speváčke s dobrým hlasovým fondom, ktorej nechýba herecký talent na to, aby svoj prejav dokázala obohatiť pestrou paletou emócií, by sa jej dalo vytknúť sotvačo. Melissa je však pesničkárka a s touto kategóriou sa viaže autorstvo vlastných skladieb. Ne tejto ploche je zdanlivo tiež všetko v poriadku, ale bez podobných vzopnutí a akcentov, ktorými dokáže obohatiť spev.
Ako autorka skladieb a prakticky samojediná osoba rozhodujúca o svojom smerovaní pravdepodobne zablúdila v kruhu. Tieto športové výkony, podobné šprintu uväznených hlodavcov v rotujúcom bubne, predstavujú podľa určitých kritérií nudu, podľa iných zase štandard podporujúci hovenie vo vlastnej spokojnosti. Melissina štylizácia na obale v duchu priemyslového popartu 60-tych rokov vymedzuje jej svet od ródea a divokého Západu, až po prvé lety rakiet Apollo do vesmíru. V povrchnej náhlivosti by sa to dalo zhrnúť ako patričnosť k veľkej krajine, jej krátkej histórii a heliocentrický patriotizmus. Vybočenia do studeného vesmíru iba na dĺžku lana, ktoré púta astronautku Etheridgeovú k jej materskej lodi označenej hviezdou v modrom poli a červeno-bielymi pásikmi po stranách.
American beauty je fráza, význam ktorej netreba chápať ako absolútne merítko a vrchol estetiky, ale skôr ako definíciu niečoho typického – podobne ako chápeme napríklad ženské línie barokových tvarov. Každému podľa jeho chuti. Kto má rád veľa kečupu, toho by mohol urobiť šťastným aj Melissin nový album Lucky. Nájde tu všetko, čo už desaťročia ukladajú do svojich výpovedí americkí, a im spriaznení pesničkári na pomedzí rocku popu a country. Je tu veľkolepý pátos, sentimentalita, ospevovanie hrdinov aj výlevy zlomených sŕdc. O Amerike sa zvykne hovoriť že sa delí na tú „pobrežnú“, kde sa odohráva 80% celého diania, a na vnútrozemie, kde sa odohrávajú iba zakonzervované rituály s výnimkou dožiniek (Harvest) tam prevláda skôr nuda. Nie že by sa na CD Lucky neobjavili aj svetlé momenty. Sú tam, často iba v podobe lokálne zaujímavých aranžmánov, no ku koncu CD chytajú niektoré skladby vcelku slušný vietor do plachiet. Na otázku „kto je Melissa Etheridge“ by sa dalo odpovedať dvomi spôsobmi: 1. výrazná speváčka s priemerným repertoárom, 2. záruka štandardnej kvality v duchu americkej tradície, ktorá neohrozuje postavenie tých najlepších, ale ani nepodlieza vlastnú, vcelku vysoko postavenú latku.

Vydavateľstvo: Universal / Island 2004

Lucky (Etheridge) - 3:58
This Moment (Etheridge/Shanks) - 3:27