Srandičky, srandičky, alebo kto sa smeje naposledy, ten sa smeje najlepšie. Aj tak by sa dal v skratke opísať album formácie Tornado Lue. Začnem najskôr tým, čo mi na tomto albume prekáža, pretože toho bude podstatne menej.

V prvom rade booklet. Je absolútne odfláknuty a nedostačujúci. Sú v ňom síce texty a pár fotografií a tiež potrebné informácie, ale niečo tam chýba. Tornado Lue nie je kapela, ktorú pozná úplne každý a tak sa v booklete mohlo objaviť aspoň niekoľko viet o histórii tejto skutočne zaujímavej formácie. Našťastie booklet je jedinou záležitosťou, ktorú možno tomuto albumu vytknúť.
Nedovolím si zasahovať do zloženia tejto formácie, nepoznám ich. Podľa mien však ide o zoskupenie slovenských srandistov, ktorí spievajú v češtine. Ak to tak nie je, tak sa vopred všetkým ospravedlňujem, po rodných listoch tejto štvorice však nepátram. Nie je to dôležité. Omnoho podstatnejší je produkt, ktorý na svojom albume Nebeskí jazdci ponúkajú. A z toho sa môže poslucháč zblázniť. Zvuk 60-tych rokov prešpikovaný moderným soundom (nezamieňať prosím s tanečnými kalerábmi - to v tomto prípade naozaj a našťastie nehrozí). Vynikajúci hlas speváčky Jany Tóthovej síce v prvom momente navodí neistotu, či spieva mutujúci mladík, alebo je to skutočne žena, je však v konečnom dôsledku fantastickým prínosom pre celé toto dielo. Len tak mimochodom, jej imidž na fotke v booklete je skutočne neodolateľný.
Texty sú hneď v štyroch jazykoch. Prevláda čeština, ale kapela nepohŕdla ani slovenčinou, nemčinou, či angličtinou. V tých českých netreba hľadať nejaké prevratné myšlienky, ale o to v tejto kapele určite nejde. Tu je prioritou recesia a to sa im darí v maximálnej miere. Najviac to dokazujú v jedinej prerábke na albume, v skladbe Heart Of Glass. Priznávam, že lepší reemake starej skladby som už dlho nepočul. Pri albume Nebeskí jazdci sa dá nádherne relaxovať, ale i zabávať sa.
Formácia Tornado Lue sa na tomto albume predstavuje v tom najlepšom svetle a bolo by na čase, keby si ich konečne všimli i média a začali ich pesničky hrať, pretože za to stoja. A neostáva mi nič iné, iba kapele zaželať do budúcnosti mnoho tvorivých a hlavne rovnako skvelých nápadov. Tento album sa naozaj oplatí.

Vydavateľstvo: Sony Music / Bonton, 2004
Celkový čas: 42:15

01. Křídla hmyzí