Výberové albumy vznikajú za rôznych okolností. Mnohokrát iba preto, aby sa na ne mohla zaradiť pesnička, ktorá vznikla pri nejakej špeciálnej príležitosti, naspievalo ju viac interpretov, takže len ťažko by sa hľadal radový album, na ktorý by mohla byť zaradená.

Výberové albumy vznikajú za rôznych okolností. Mnohokrát iba preto, aby sa na ne mohla zaradiť pesnička, ktorá vznikla pri nejakej špeciálnej príležitosti, naspievalo ju viac interpretov, takže len ťažko by sa hľadal radový album, na ktorý by mohla byť zaradená. Takýto výtvor sa potom často prešpikuje ďalšími akože hitmi a zarába sa.
Sú však výberové albumy, ktoré majú svoju značku, tradíciu a sú i zárukou akej - takej kvality. Medzi také bezpochyby patrí i výber hitov ukrytý pod značkou Bravo Hits. Má niekoľkoročnú tradíciu a vždy bol zárukou úspešnosti. Jeho história sa začala písať kedysi dávno v Nemecku, kde začal vychádzať tento mládežnícky časopis omnoho skôr ako u nás. No akonáhle sa objavil i na našom trhu, vznikla i jeho akási hudobná verzia. Za niekoľko rokov jeho vychádzania sa iba dvakrát zmenilo vydavateľstvo, čo je tiež dôkazom akejsi istoty.
Česká verzia Bravo hitov nevychádza s poradovými číslami, takže dnes už len zanietený zberateľ dokáže presne povedať, koľko takýchto titulov pod hlavičkou "czechmade" vyšlo. Koho by to však zaujímalo? Dôležitejšie je to, že každá z týchto platní obsahuje dvadsiatku viac - menej aktuálnych hitov prevažne zo sveta, ale vždy sa tam zmestí i nejaký domáci. Že ide o čisto komerčný produkt, o tom snáď netreba ani písať, ale práve na tom je vydávanie takýchto albumov postavené.
Nevýhodou Bravo hitov a iných skladačiek je fakt, že kým sa dá takáto kompilácia dohromady prejde nejaký čas. A ak aj vydavateľ na album zaradí aktuálne single jednotlivých interpetov, kým "doska" vyjde, väčšina z nich už má single nové. Ale ani to nie je moc na škodu, pretože ťažko si dokážem predstaviť, že veková kategória, ktorej sú podobné výbery určené by si mohla dovoliť kúpiť 20 radových albumov jednotlivých interpretov. Tu majú tie takmer najčerstvejšie vychytávky pekne pohromade.
Prvá tohtoročná Bravo skladačka obsahuje takmer 77 minút hudby, uloženej na celkom príjemnú hromádku, ktorá ani na chvíľu nenudí. Potešiteľné je, že popri čisto komerčných menách ako sú Westlife, Karma, Leoš Mareš či Enrique Iglesias, dostali priestor i také hodnotné záležitosti ako Sting, či veľmi dobrá česká dievčenská trojica Black Milk. Výsadou českej verzie Bravo hitov totiž vždy bolo, že medzi komerčné trháky vsunuli i jedno - dve nekomerčné a veľmi kvalitné mená. Za to im treba vzdať hold. Príjemným prekvapením je i zaradenie Tiziana Ferra s nádherným slaďákom Sere Nere, z jeho stále aktuálneho albumu 111. Ide totiž o najsilnejšiu skladbu z jeho radového albumu. A ak aj táto pesnička bola niekedy singlom, tak našim éterom prešla bez akéhokoľvek povšimnutia, za čo by si však tvorcovia playlistov zaslúžili šibenicu.
Bravo Hits sršia energiou. Pomalých pesničiek je málo a i vďaka tomu tento výber neunavuje. Predstavuje to najhranejšie (slovo najlepšie by bolo napriek všetkému veľmi silné), čo sa v éteri za posledné týždne objavilo. A hoci ide iba o ľahkostráviteľný pop, ktorého umelecká hodnota je z 80% veľmi mizivá, táto skladačka je veľmi dobrá. Ako stvorená na tieto jarné dni.

Vydavateľstvo: Popron Traxx, 2004 (distribuje Universal Music)
Celkový čas: 76:36

01. Sting feat. Vicente Amigo - Send Your Love