Album, ktorý vyrazí dych už na prvé počutie. Šok z toho, že niečo také vôbec vzniklo, škandál, že to trvalo tak dlho, kým sa na trhu objavila tak fenomenálna platňa.

Album, ktorý vyrazí dych už na prvé počutie. Šok z toho, že niečo také vôbec vzniklo, škandál, že to trvalo tak dlho, kým sa na trhu objavila tak fenomenálna platňa. Namiesto upozornenia o tom, že je album chránený proti kopírovaniu, čo v dnešnej pretechnizovanej dobe aj tak profesionálnym pirátom nerobí vrásky na čele, by malo na obale byť veľké upozornenie, že sa album nesmie počúvať v aute. Mráz, ktorý pri tejto hudbe behá po chrbte a najmä prenikavý spev totiž odvádzajú pozornosť od všetkého, na čo sa treba aspoň trochu sústrediť.
Joss Stone je jednoducho objav storočia. Ešte teenegerka a k tomu s bielou pokožkou, ale hlasom, ktorý by jej mohla zavidieť nejedna prefajčená černoška. Desať dokonalých soulových pesničiek na tomto albume tvorí kolekciu, ktorej jednoducho neodolá žiadny konzument vysoko kvalitnej hudby. Poslucháč na albume nenájde rýchle pesničky. Čas sa tu skutočne zastavil a doslova sa vlečie. Na druhej strane sa však vlečie až príliš rýchlo. Poslucháč sa totiž ani nenazdá a desať pesničiek je v ťahu, rovnako ako fantasticky strávená trištvrte hodinka.
Hneď pri prvom počúvaní je jasné, že na tejto platni pracovala zostava absolútnych profesionálov. Tí pre mladučkú a fest dobrú speváčku pripravili kolekciu soulových tradicionálov a odeli ich do trochu modernejšieho kabátu. Nechcem tým samozrejme povedať, že z nich vytvorili nechutné diskotékové hity. Iba to, že hudba na tomto albume je nahratá krásne čisto a hoci sa táto tvorba dá zaradiť do 60-tych rokov minulého storočia, znie nádherne súčasne. Málokedy sa totiž stáva, že počúvanie albumu navodí na tele husiu kožu. Tento album to však hravo dokázal. Je temný ako tá najstrašnejšia noc. Ale to, čo ho robí takým skvelým je doslova neopísateľný hlas tejto mladej kočky. Fantázia. S hlasom dokáže čarovať. Presne vie, kde pritlačiť, kde trochu viac vytiahnuť a vyhnúť sa tak normálu.
Jediné dve veci možno tomuto unikátu vytknúť... Čo sa týka samotnej produkcie, tak si viem živo predstaviť hutné zbory za sólovým spevom Joss Stone. Niet pochýb o tom, že by to túto hudbu ešte viac umocnilo. Bohužiaľ (hoci to nie je žiadna tragédia), na albume sú zbory iba minimálne. No a v booklete trochu chýbajú texty. Vizuálna stránka tejto útlej knižky to však všetko vyrovnáva. Pri odovzdávaniach cien (a je isté, že tento album nejaká tá vzácna cena určite neminie) sú už tradičné rôzne ďakovačky. Ja by som sa chcel poďakovať tomu, kto túto speváčku objavil, vydavateľstvu Virgin, že jej vydalo CD, vydavateľstvu Monitor, že ho distribuje na Slovensku, rádiám, že túto hudbu hrajú a všetkých zainteresovaných poprosiť, že keď raz zomriem, aby mi toto CD pustili naplno v krematóriu. Je tu istá šanca, že ma to ešte raz preberie.

Vydavateľstvo: Virgin, 2003 (na Slovensku distribuje EMI/Monitor)
Celkový čas: 42:11

01. The Chokin´ Kind