Firma vyrábajúca bábiky Barbie sa občas skutočne pochlapila a vyrobila dokonalý skvost. A neraz sa objaví i taký, ktorý hýbe rúčkami, nôžkami a tiež otvára pusu.

Firma vyrábajúca bábiky Barbie sa občas skutočne pochlapila a vyrobila dokonalý skvost. A neraz sa objaví i taký, ktorý hýbe rúčkami, nôžkami a tiež otvára pusu. Najnovšie dielo sa volá Kate Ryan a produkcia sa pri jej výrobe presunula do Belgicka. Nesporne hviezdička, ktorá má na svojom konte niekoľko hitov, ktoré sa donekonečna omieľajú v rádiách až z nich bolia uši. Keď pred časom vydala svoj prvý album, mnohí očakávali, že produkciou, ktorú na ňom odprezentovala, povedala všetko. Od ďalšej tvorby sa očakávalo niečo viac. Ibaže kolotoč sa znova roztáča a rýchlostná páka sa zastavila na jednom mieste.
Už prvý singel z nového albumu speváčky Only If I bol jasným dôkazom toho, že Kate zaspala na jednej vlnovej dĺžke a nepohla sa ani o krok vpred. "Verklíková" produkcia teda funguje ďalej. Diabolská nádej, že je to snáď výnimka a zvyšok albumu bude aspoň trochu iný sa rozplýva v momente, keď sa album ozve v prehrávači. Škoda. Isté nesporné kvality speváčky totiž zanikajú v tónoch podpriemernej tanečnej hudby. Tá je postavená na duc - duc - duc počítačových výtvoroch, ktoré sú rovnaké ako americké pätorčatá. Škoda. Kate Ryan má určite na viac, než sa dookola točiť okolo jednej témy, dvakrát spomaliť a raz zmeniť jazyk. Album Stronger sa vďaka tomu všetkému stáva ťažko stráviteľnou komerčnou zlátinou. Hádam nikto však nepochybuje o tom, že bude veľmi úspešná.
Kate Ryan nie je ani žiadna svetoborná speváčka. Svojim jemnučkým hlasom bohužiaľ nedokáže príliš mnoho a preto aj keby sa producenti jej skladieb všemožne snažili, inak ako lacný kaleráb to skončiť nemôže. Ďalšia hviezdička, ktorá si kariéru postavila na peknučkej tvári. Dá sa predpokladať, že z albumu zažiaria ešte dve skladby. Osobne typujem úvodnú Another Day a skladbu The Promise You Made. Ani jedna z týchto pesničiek síce nevybočuje zo zhrdzavených koľají, ale majú v sebe istý nádych hitovosti.
No a ak je niekomu spev málo, môže sa pokochať na fotografiách v booklete. Niektoré sú dosť šteklivé a pritom žiadna z nich neprekračuje mieru vkusu. Skôr naopak. Inak je booklet celkom klasický, obsahuje všetky potrebné veci, vrátane textov. No nič, Katka, nové hudobné dieťa je na svete a spotrebiteľ ho musí prijať. Verím však, že už ďalší album - ak ešte nejaký bude - bude trochu stráviteľnejší.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2004
Celkový čas: 53:36

01. Another Day