Názov najnovšieho albumu popovej ikony Georgea Michaela - Patience - znamená „trpezlivosť/strpenie“ alebo „znášanlivosť“. Pravdepodobne tým priznáva vlastnosti, ktoré potrebovali jeho priaznivci na to, aby nerezignovali počas odmĺk medzi novými albumami s originálnym materiálom.

Názov najnovšieho albumu popovej ikony Georgea Michaela - Patience - znamená „trpezlivosť/strpenie“ alebo „znášanlivosť“. Pravdepodobne tým priznáva vlastnosti, ktoré potrebovali jeho priaznivci na to, aby nerezignovali počas odmĺk medzi novými albumami s originálnym materiálom. Zatiaľ čo na prípravu svojho predposledného CD Older potreboval George Michael šesť rokov, prácami na vzniku Patience sa zaoberal až osem rokov. Ešte pred vydaním tohto albumu na seba upútal pozornosť kontroverzným animovaným viedoklipom ku skladbe Shoot The Dog, v ktorom si zobral na paškál vzťah svojho menovca Busha a svojho premiéra Blaira. Nový album je však poňatý v podstatne serióznejšom duchu. Všetkých 14 nových skladieb, ktoré obsahuje, pôsobí bezchybne elegantným dojmom a prevážna časť z nich je ladená v melancholickom duchu. Jednotlivé pesničky nemajú ambície roztlieskavať davy fanúšikov na štadiónoch. Ich posolstvá sú sprostredkovávané v stredných a pomalších tempách, pričom oslovujú skôr vnímavejších jednotlivcov v intimite ich súkromia. Album svojím neo-disco zvukom reprezentuje zaujímavú reminiscenciou na hudobné štýly, ktoré zrejme Georgea formovali v jeho detstve. Miestami preznievajú útržky atmosféry Horúčky sobotňajšej noci, inde sa zase zažínajú lampióny Orchestra elektrického svetla (ELO). Syntezátorové cvrlikanie evokuje pionierske počiny Dony Summer, programované bicie zase odkazujú na celé spektrum hudobných inžinierov, počnúc skupinami typu Kraftwerk až po obdobie Depeche Mode. Samotný George samozrejme pretavil všetky tieto vplyvy do vlastných slov a nôt. Obdivuhodná je elegancia autora/interpreta a jeho spolupracovníkov, s akou dokázali v svojich počítačoch pozošívať jednotlivé diely mierne eklektickej skladačky do štýlovo uceleného a presvedčivého albumu. Všetky aranžmány sú maximálne funkčné a okrem šéfa sa tu nikto nehrá na sólistu. Všetci hostia v štúdiu odovzdali svoje ego v prospech celku. Mnoho nástrojov a zrejme i základnú kostru skladieb zvládol samotný Michael. S rovnakou suverenitou sa postaral aj o autorstvo hudby, textov a podstatnej časti aranžmánov. Spoluautormi hudby sa mu stali aj najbližší spoluhráči a štúdioví spolupracovníci Johnny Douglas, David Austin, Niall Flynn a James Jackman. V jednej zo skladieb, Flawless (Go To The City), boli použité elementy zo staršej rovnomennej piesne z repertoáru skupiny The Ones. Záverom ešte jedna spomienka na tribute koncert na poctu zosnulého kráľa „kráľovien“ Fredieho Mercuryho. George Michael tu ako jeden z mála účinkujúcich bravúrne zvládol Fredieho náročné spevácke party. O tom, že zo speváckeho prejavu veľkého rockového klauna zo skupiny Queen sa čo-to nalepilo aj na Georga, veľavýznamne vypovedá aj sofistikovaný vokálny štýl, ktorý je korunou celého albumu Patience.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2004
Celkový čas: 70:14

Patience