Boh v sukni. Aj tak o nej hovoria. Najmä odvtedy, čo si úlohu Boha strihla v jednom uletenom filme. Uletene pôsobí odjakživa. Dlho o nej nie je počuť, ale ak sa už raz objaví, stojí to za to.

Boh v sukni. Aj tak o nej hovoria. Najmä odvtedy, čo si úlohu Boha strihla v jednom uletenom filme. Uletene pôsobí odjakživa. Dlho o nej nie je počuť, ale ak sa už raz objaví, stojí to za to. Pred časom sa chytila s Madonnou, ktorej hudobné vydavateľstvo vydáva jej albumy. Alanis sa príliš nepáčilo, že propagácii jej albumov venuje málo času, pozornosti a najmä financií. A pritom má z ich predaja nemalý zisk. Trošku nafúknutá bublina nakoniec spľasla a Alanis svoj nový album opäť vydáva na zabehnutej značke Maverick. Ibaže značka vydavateľstva je v tomto prípade absolútne irelevantná. Dôležitý je produkt, ktorý v konečnom dôsledku vyznieva úplne úžasne. Speváčka na svojom novom albume ponúka poslucháčovi 10 nových skladieb. Opäť pokračuje v zabehnutom sounde a je to klasická a najmä výborná Alanis. Púť svetom odštartovala so singlom Everything, predaj ktorého podporuje vynikajúci videoklip. Pesnička samotná je rovnako dobrá, veľmi svieža a moderná. Už som spomínal, že sound celého albumu znie rovnako ako to, čo Alanis doposiaľ robila. A napriek tomu speváčka prichádza s materiálom, ktorý je výnimočný a dokáže zaujať. Po hudobnej stránke dominujú gitary, čo však neznamená, že ide o nejakú tvrdú muziku. Rock – pop, ktorý Alanis prezentuje je veľmi šťavnatý a melodický zároveň a tento album vskutku ani na chvíľu nenudí. Jasným hitom, ktorý v budúcnosti určite opantá hitparády (a veľmi dobre by sa hodil do rotácií letných vysielacích štruktúr) je skladba Excuses. Výpočet nádejných hitov však týmto nekončí. Veľkú nádej na úspech majú i skladby Eight Easy Steps, či This Grudge. Ale pri počúvaní tohoto albumu každý veľmi rýchlo pochopí, že stať sa hitom môže každá pesnička, ktorá je na ňom. Alanis je speváčka, ktorá si veľmi dobre uvedomuje aké sú možnosti dnešnej techniky a neprichádza iba s klasickou hudobnou stopou. Svojmu poslucháčovi ponúka na albume okrem pesničiek i veľmi zaujímavú dátovú stopu. Za veľa peňazí, veľa muziky. V tomto prípade to platí niekoľkonásobne. A investovať prachy do tohoto CD, je fakt výborná investícia. Dátová stopa ponúka takmer 15 minútový dokument plný rozhovorov, ukážok z koncertov a tiež z nahrávania albumu. Poslucháč, či v tomto prípade už skôr divák si môže pozrieť i dve koncertné prevedenia pesničiek. Priestor dostali skladby Eight Easy Steps a spomínaná Excuses. V ponuke je ešte jeden statický videoklip a množstvo odkazov na mnohé internetové stránky spojené so speváčkou, prostredníctvom ktorých sa majiteľ CD dozvie množstvo nových zaujímavých vecí. Ak k tomu ešte prirátame jednoduchý, no pritom veľmi hodnotný booklet, nie je čo riešiť. Alanis totiž už po niekoľký raz dokázala, že je vskutku výnimočná. Vydavateľstvo: Warner Music / Maverick, 2004 (na Slovensku distribuuje Forza Music)

Celkový čas: 41:04

01. Eight Easy Steps
02. Out Is Through