Tehlová, či skôr lepenková, hnedo-červeno-okrová farebná škála obalu CD, orientálne ornamenty a fotografia podivného, poloodetého páru mladých ľudí, pod ktorou si môžeme prečítať, že ich „ťažkosti sa dnes v noci skončia“.

Tehlová, či skôr lepenková, hnedo-červeno-okrová farebná škála obalu CD, orientálne ornamenty a fotografia podivného, poloodetého páru mladých ľudí, pod ktorou si môžeme prečítať, že ich „ťažkosti sa dnes v noci skončia“. Názov vzbudzuje otázku a navádza pustiť si CD, aby sme sa dozvedeli, ako to celé dopadne. To čo sa ozve na začiatku, a v rôznych variáciách trvá až do konca albumu, je konglomerát rozličných pesničkárskych štýlov šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov. Prvoplánové noticky na toto CD začínajú a končia, pri výpočte mužských spevákov/pesničkárov, ktorí sa dajú rozpoznať v sugestívnom hlase ozývajúcom sa z CD. (Okrem štandardných mien okolo Boba Dylana a jeho družiny recenzenti zabúdajú na prítomnosť vplyvu Toma Pettyho a Davida Graya.) To všetko je však iba určité, cieľavedomo budované mimikri, za ktoré sa ukrývajú tvorcovia tohto vcelku zaujímavého výletu v čase. Booklet je na informácie skúpy, nenachádzajú sa tu ani texty (škoda, pretože z hudby a výrazu cítiť silné literárne pozadie), ani hodnoverné informácie o tom kto vlastne je, či skôr sú, Lucky Jim. Rôzne (dez)informačné žartíky a grafické spracovanie navádzajú tých, ktorí by sa radi dozvedeli o niečo viac, na webovské stránky tohto dua. Áno, Lucky Jim je duo. Všetky pesničky napísal Gordon Grahame a všetky nástroje nahral Gordon spolu s Benom Townsendom. CD pritom ani zďaleka nepôsobí komorným dojmom. Intímny, či skôr osobne oslovujúci hlasový prejav tu umocňujú veľkorysé, zľahka psychedelické aranžmány, na ktoré by ešte v sedemdesiatych rokoch boli potrebné desiatky hudobníkov. Štýlovosť a dobový charakter zvukovej mixáže dopĺňajú aj rôzne imitácie technických neduhov, zvuk nástrojov (basgitara, bicie, klavír...), to všetko má až puristicky „analógový“, starosvetský podtón. Podstatná je ale schopnosť tvorcov vytvoriť a udržať v svojej hudbe myšlienku, forma je dokonalá, estetická polícia spokojne vrtí chvostíkom, zásadné pomery chutí, farieb a zápachov sú namiešné tak, aby neurážali, ale naopak, pôsobili príjemne a motivujúco. Pokiaľ samotní tvorcovia nechcú prezradiť viac faktografie, netreba to za nich suplovať v recenzii. Kto si ju prečíta, má internet a stačí kliknúť. Lepšie je však pustiť si hudbu a nechať sa uniesť do minulosti. Trochu tajomnosti prospeje každému vzťahu, tak šťastnú cestu!

Vydavateľstvo: Sony Music / Skint Records 2004
Celkový čas: 44:24
E-mail: mail@luckyjim.org