Kedysi hviezda prvej veľkosti. Známa speváčka, ktorá svoju kariéru postavila na prerábaní úspešných hitov do modernej a zrozumiteľnej podoby.

Kedysi hviezda prvej veľkosti. Známa speváčka, ktorá svoju kariéru postavila na prerábaní úspešných hitov do modernej a zrozumiteľnej podoby. I to sa jej časom sprotivilo natoľko, že dokonca pripravila album plný autorsky pôvodných piesní, no u poslucháčov moc nepochodila.
Ilona Csáková už navždy ostane u hudobných spotrebiteľov zapísaná ako tá, čo vykráda hity. Čo na tom? Ak to bolo stráviteľné a dalo sa to zniesť, tak prečo nie? A Ilona s týmito pesničkami zaznamenala úspech, ktorý ju korunoval veľmi vysoko na rebríčkoch popularity. Tá však v posledných rokoch dosť upadala. Ilona sa viac – menej začala venovať muzikálu a žiarila, či vlastne dodnes žiari ako predstaviteľka Kleopatry i na bratislavskej Novej scéne. Voľný čas delila medzi seba a svoju veľkú lásku Lumíra Mattiho. Ich vzťah bol celkom ako vystrihnutý z talianskej učebnice. Na chvíľu rozchod, aby sa opäť mohli k sebe vrátiť. Média sa predháňali v tom, ktoré poinformujú skôr o ich rozchode. Dnes celkom potichu a s istou dávkou neistoty na povrch prenikajú informácie o tom, že Ilona je s Lumírom tehotná. Čo je na tom pravdy, ukážu najbližšie dni. Isté však je, že speváčka o dieťati hovorila už veľmi dlho a bola kvôli nemu ochotná vzdať sa i kariéry. Dosť rozsiahly životopis, a aj ten ešte pomerne dosť preškrtaný. V každom prípade však speváčka nemala v poslednom období dosť času na to, aby pripravila nový materiál. A tak sa môže zdať, že vzhľadom na možné materstvo uzatvára jednu etapu svojej kariéry a poslucháčovi sa predstavuje prostredníctvom retrospektívneho albumu najväčších hitov.
Rovných 19 úspešných skladieb jej sólovej kariéry a k tomu ešte tri novinky. Hoci je veľmi otázne, či sa novinkami dajú nazvať veci ako megamix, či nová verzia skladby Tornero. Tu sa síce speváčka pokúša trochu čarovať so svojim hlasom a hoci pritláča ako sa dá, moc sa jej to nedarí. Škoda.
Absolútnou novinkou je teda iba skladba Lásko, ty lháři, ktorej text je poskladaný z úspešných slôh Iloniných veľkých hitov. No, úprimne povedané, na jedinú novinku, ktorá by mala podporiť predaj albumu, je to dosť chabá a nudná skladba. Škoda. I vďaka tomu totiž z albumu cítiť, že je len zaplnením istej diery v kariére speváčky, ktorá má určite na viac, než poskladať dohromady najväčšie hity a ošperkovať ich jednou nevýraznou skladbou navyše. Inak je však Ilonina výberovka skutočne veľmi dynamická a pre jej priaznivcov, i pre tých, ktorí si ju kúpia len preto, aby si zaplnili voľné miesto na stojane s CD-čkami istým spôsobom zábavy.
Hoci ide o preverené a veľmi prevetrané hity, nudiť sa pri nej nikto nebude. Nie nadarmo sa totiž o Ilone hovorí ako o najhitovejšej českej speváčke. Booklet k albumu ponúka nespočetné množstvo fotografií a text k jedinej novinke. Pri zozname skladieb nájdete i kódy, prostredníctvom ktorých je možné stiahnuť si melódie do svojho mobilu. Niečo nové pre spotrebiteľa, nesporne zaujímavé. Bohužiaľ, informácie o tom, kedy ktorá pesnička vznikla a z ktorého albumu pochádza, prípadne ešte informácia o tom, na ktorom mieste českej hitparády v hranosti sa usadila, tie v booklete nie sú. A určite by boli pre hudobného fanúšika omnoho zaujímavejšie, než kódy zvonení. Ostáva len veriť, že Ilona týmto albumom ešte nepovedala posledné slovo a v budúcnosti pribehne s nejakou ďalšou, hoci i vykradnutou novinkou.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2004
Celkový čas: 77:52

01. Tornero 2004