Po veľkom komerčnom úspechu v zahraničí konečne už aj na Slovensku. Tak akosi to hlása reklamný slogan na najnovší hudobný produkt rádia Okey a vydavateľstva Forza Music.

Po veľkom komerčnom úspechu v zahraničí konečne už aj na Slovensku. Tak akosi to hlása reklamný slogan na najnovší hudobný produkt rádia Okey a vydavateľstva Forza Music. A ono je to skutočne tak. V živej pamäti ešte máme úspešný holandský projekt Forever Young, kde malí drobci naspievali veľké hity veľkých svetových umelcov. Niečo podobné sa momentálne objavilo i na domácej scéne. Dvadsiatka možno nádejných budúcich spevákov a speváčok. To je však ďaleká budúcnosť. Momentálne je ich vekový priemer pravdepodobne korunovaný číslom desať. O dva kusy viac je pesničiek – úspešných domácich hitov posledných rokov a desaťročí, ktoré prespievali pod svoj obraz detský.
Ako sa vôbec postaviť k takémuto projektu? Samozrejme, komerčný úspech je zaručený. Najmä rovesníci malých spevákov si prídu na svoje. Tu totiž nejde o spevácke výkony. Tu ide o to, predostrieť deťom niečo veľmi známe, ale v podaní akoby kamarátov z ihriska. Zábava maloletých je zaručená. Hoci priznávam, že keď sa pozriem do minulosti a zaspomínam si na detské projekty Petra Nagya, musím sa iba pousmiať. Nagy sa k nim totiž staval omnoho profesionálnejšie. Na druhej strane, keď by som to mal porovnať s detskou platňou, ktorú kedysi pripravil akýsi Boogieman, tak by si Okey deti zaslúžili hádam i Grammy.
To, že je na albume pesnička Brďokoky je celkom pochopiteľné. Tvorba Horkýže slíže je už niekoľko rokov hymnusom práve takejto mládeže a bolo by hriechom ju na takýto album nezaradiť. Ale určite to nie je pesnička, ktorej nová podoba by mala niečím zaujať. A práve nová podoba je najväčším problémom celého projektu. Zdá sa totiž, že celý album bol pripravený veľmi rýchlo a je odfláknutý. Prihliadajúc na už spomínaný projekt Forever Young, kde väčšina pesničiek dostala nový, moderný kabát, verzie slovenských hitov sú po hudobnej stránke chabé, letmé, nezaujímavé. A nič na tom nemení fakt, že na albume robili takí kvalitní ľudia ako Henrich Leško, či Vrabec. V dvoch prípadoch sa podarilo mladým spevákom prekonať samotných veľkých umelcov.
V pesničke Žienka domáca prekonáva svojou drzosťou v hlase mladá speváčka i samotnú Janu. No a potom ešte obrovský hit Láska moja de si, ktorý je v prevedení malých šarvancov hádam lepší než originál. A ešte jedno obrovské plus tento album má. Mega špeciálny hosť Richard Muller pri svojej pesničke Nebude to také ľahké, kde hosťuje skôr ako vokalista, než ako spevák dokázal, že je obrovský profesionál a je za každú srandu. Rišo, klobúk dolu.
Úbohý booklet obsahuje texty štyroch pesničiek, ktoré sa na albume nachádzajú i v karaoke verzii. Prečo a na čo? Prečo tie karaoke verzie, dá sa predsa spievať i do spevu. Prečo iba tie štyri texty? Ostatné si spotrebiteľ – v tomto prípade malá duša detská nemôže spievať? A načo vôbec takýto album? Respektíve, ten nápad je fakt dobrý, hoci neoriginálny. Škoda len, že nie je dopracovaný. Dalo sa totiž na ňom makať omnoho viac. V každom prípade je však jasné, čo budú deti tento rok chcieť ešte okrem počítača za vysvedčenie.

Vydavateľstvo: Forza Music, 2004
Celkový čas: 52:19

01. Brďokoky