CD s podtitulom Live At The Fillmore East May 30, 1971 je spominkou na výraznú skladateľskú osobnosť, speváčku a klaviristku Lauru Nyro (1947 – 1997).

CD s podtitulom Live At The Fillmore East May 30, 1971 je spominkou na výraznú skladateľskú osobnosť, speváčku a klaviristku Lauru Nyro (1947 – 1997). Nahrávka bola rekonštruovaná z archívnych pásov, čo sa síce miestami prejaví na kvalite, ale drobné technické nedostatky vyvažuje hodnota hudobného obsahu.
Koncert je výnimočný v tom, že sa jedná sa o „one woman show“. Po celú dobu koncertu sa ozýva iba Laurin klavír a jej osobitý spev. Laura je počas vystúpenia zameraná do svojho vnútra, no nechýba jej pritom schopnosť rozdávať svoje bohatstvo iným. Vystupuje veľmi charizmaticky a zdanlivá nástrojová prázdnota umožňuje naplno vnímať všetky nuanse ukryté v jej hlase.
Nachádzajú sa tu relatívne menej známe skladby z jej repertoáru (dve z nich doposiaľ nezverejnené) a pár soulových coververzií. Napriek tomu, že CD je záznamom koncertu, ktorý sa odohral v dobe poznačenej predovšetkým rockovou hudbou vo všetkých jej podobách, Laurin hudobný prejav vychádza skôr z tradície amerického domáceho muzicírovania pri rodinných oslavách, ale tiež tradície spirituálnej hudby a muzikálovej scény.
Výrazný vplyv na jej spevácky prejav mala kolegyňa a vrstovníčka Joni Mitchell - prirodzená technická ekvilibristika, ľahké pohrávanie sa s emóciami v exponovaných polohách, časté obojsmerné prechádzanie v hlasových registroch (používanie falzetu). Laura bola dcérou jazzového trubkára a tak nečudo, že k jej vzorom patril aj John Coltrane. Hoci jej hudbu možno označiť najskôr ako pop, v žiadnom prípade sa nejedná o jeho povrchnú a lacnú verziu.
V interpretačnej úrovni siahajú jej ambície k novodobému šansonierstvu, po kompozičnej stránke sa prejavujú aj náročnejšie, jazzové štruktúry a dobrá dramatická stavba umožňuje udržať poslucháčov v napätí aj po dlhšiu dobu, než sú štandardné tri minúty.
Určité typy osobností akoby v dejinách nachádzali svojich pokračovateľov. Laura zomrela roku 1997 na rakovinu vaječníkov, ale jej hviezdu na nebi za krátky čas na to nahradila iná. Sila talentu a charizmy, žánrová príbuznosť repertoáru okorenená ľahkou fyzickou podobou, evokuje súčasnú pop-jazzovú hviezdu Norah Jones.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2004
Celkový čas: 65:19