Leto pomaličky roztvára svoju náruč a hoci tomu nenasvedčuje počasie, je to tak. A to znamená, že v éteri sa objaví niekoľko nekompromisných letných hitov, ktoré budú dominovať hitparádam, diskotékam a plážam počas nasledujúcich mesiacov.

Leto pomaličky roztvára svoju náruč a hoci tomu nenasvedčuje počasie, je to tak. A to znamená, že v éteri sa objaví niekoľko nekompromisných letných hitov, ktoré budú dominovať hitparádam, diskotékam a plážam počas nasledujúcich mesiacov. A ono to leto ešte ani poriadne nezačalo a v rádiách sa už objavili minimálne dva letné kaleráby, ktoré sa tam udržia hádam i dlhšie, než do konca sezóny. Vďaka trom uleteným mladíkom z Rumunska táto krajina už nie je iba domovom krvilačného grófa Drakulu, ale s kusom irónie i hudobnou veľmocou. Skladba formácie O – Zone je momentálne treťou najhranejšou skladbou v Európe, pričom u nás doma jej už niekoľko týždňov bez ohrozenia patrí prvé miesto v hranosti. A nemožno sa tomu čudovať. Ešte pred pár týždňami ich nikto nepoznal a dnes sú hviezdami. Prečo? Odpoveď je jednoduchá. Pretože dokázali vypáliť s pesničkou ako ušitou na letnú pohodu. Diskotékový rytmus, trochu srandy a hlavne ľahko zapamätateľný refrén, ktorý spievajú už aj malé deti kráčajúce ráno do škôlky. Ingrediencie, ktorých spojenie je jasnou zárukou letného úspechu. Za touto skladbou netreba hľadať žiadne umenie. O to trom chalanom ani nešlo. Myslím, že si veľmi dobre uvedomujú, že toto je ich prvý a možno i posledný hit. Sezónna formácia, ktorej sa podarilo nemožné a je pravdepodobné, že tak ako rýchlo zažiarili, tak i rýchlo zhasnú. Kto by sa však teraz nad tým zamýšľal? Momentálne ide všetko podľa plánu. Po úspešnom singli je už v predaji kompletný album a hoci som ho ešte nepočul, nepochybujem o tom, že Dragostea Din Tei na ňom bude v niekoľkých verziách a zvyšné pesničky budú dosť podobné. O – Zone sú vlastne akousi obdobou ošiaľu spred dvoch rokov, keď letnej hudobnej scéne dominovali Las Ketchup. Tieto dve formácie majú až príliš veľa spoločného a dá sa predpokladať, že o dva roky už ani nikto nepomyslí na to, čo robia nejakí O – Zone. Však kto dnes pátra po troch španielskych paradajkách? Trom bezstarostným mladíkom však patrí hudobná súčasnosť a nechajme ich vychutnať si to naplno. Treba im uznať, že máloktorý letný hit bol tak dobrý ako je ten ich. A ak k tomu prirátame i výborný videoklip, tak naozaj nie je čo riešiť. Televízne stvárnenie aktuálneho hitu je spojením reálneho obrazu s komiksovými vsuvkami. Riešené veľmi dynamicky a pohotovo. Hlavnú úlohu hrá lietadlo, na ktorého krídle šalejú traja Rumuni a akoby naznačovali, že na krídlach tohoto stroja dobyjú svet. Zatiaľ sa im to darí. Na akčnejšie scény si síce netrúfli, ale tie hravo zastúpili kreslenými vsuvkami. Ak je pravda, čo sa hovorí a to, že chalani si obrázky kreslili svojpomocne, tak klobúk dolu. Jednoducho v prípade O – Zone nejde o nič viac, než o dobrú zábavu, ktorá im na prvý pokus vyšla vskutku na jednotku.