K veľkej sláve stačí trochu šťastia, snáď trochu lobingu, istá dávka drzosti a sebavedomia. V neposlednom rade by človek mal mať jasno v tom, čo chce a ide robiť.

K veľkej sláve stačí trochu šťastia, snáď trochu lobingu, istá dávka drzosti a sebavedomia. V neposlednom rade by človek mal mať jasno v tom, čo chce a ide robiť. A je isté, že ukrajinská divoška Ruslana jasno má. Doma na Ukrajine bola dávno hviezdou, jej album sa len na domácej pôde rozišiel v 250 tisícovom náklade. A od polovice mája ju pozná celá Európa. Ruslana totiž vyhrala zatiaľ posledný ročník Eurovízie a singel s víťaznou skladbou sa aktuálne drie na vrcholy rebríčkov v mnohých európskych krajinách.
O tom, že Ukrajina je veľmocou v napaľovaní CD-čiek sa už pohovorilo a popísalo dosť. Priznávam, poznám pár chlapíkov, ktorí si privyrábajú predajom takejto šmeliny, a hoci ich služby nevyužívam, tento raz som to riskol a spomenul Ruslanu a že by bol fajn, keby dovliekli jej CD na Slovensko. Jeden kus predbežne stačí – pre mňa. Nepochodil som. Hoci sú týmto ľuďom úplne ukradnuté akési autorské práva svetových interpretov, svoju hviezdu si chránia. Samozrejme, ak chceš, donesieme, ale originál z obchodu a bude to drahšie. Neprekáža, aj to informácia, ktorá viac poteší ako zarmúti. Aspoň sa nemusím ničoho báť. Škoda len, že mladý „geroj“ sa odvtedy neukázal.
Ruslana má tridsať rokov, na svojom konte jediný album, na ktorom miesi karpatskú muziku s moderným soundom a má úspech. Doma úpenlivo bojuje za práva lesbičiek a homosexuálov, sama však k nim nepatrí. Je šťastne vydatá a pri nedávnej návšteve na Slovensku len tak medzi rečou utrúsila, že nikdy nepochopí ako jej manželstvo môže fungovať, keď ona je víchor a jej muž absolútne tichý a niekedy až nudný človek. Napriek tomu to funguje.
Ruslanin zatiaľ jediný album by sa mal čoskoro objaviť v predaji po celej Európe, teda aj na Slovensku. Jej priaznivci si ju nateraz môžu vychutnávať prostredníctvom videoklipu, ktorý pomaly začína rotovať i našimi televíziami. Keďže je predpoklad, že veľa našincov nevidelo Eurovíziu, vo videoklipe k pesničke Wild Dances si môžu predstaviť ako to tam vyzeralo.
Po vizuálnej stránke je videoklip totožný s tým, čo Ruslana predviedla na spomínanom festivale. Divoký tanec, úžasná scéna, chlapíci, ktorí akoby práve vybehli z jaskyne, ale všetci úžasne zohraní. Tento raz sa našťastie nerozpadla scéna, tak ako tomu bolo pri skúške na Eurovíziu a technici ju museli spevňovať. Toľko energie má v sebe táto speváčka a jej band. I Ruslanin videoklip je vlastne akýmsi zostrihom z live šou, ale myslím, že nejde o spomínaný festival. V každom prípade ide o veľmi dobrý a dynamický videoklip, ktorý diváka skutočne zaujme a v tom tkvie tajomstvo úspechu tejto speváčky. Trochu drzosti, sebavedomia, ale to som vlastne spomínal už na začiatku. A na začiatku je i úspešná dráha tejto ukrajinskej krásavice, ktorá má pred sebou minimálne rok mediálneho šialenstva. Presne do momentu, kým nepríde nový víťaz.