Vďaka 8 miliónom predaných albumov po celom svete netreba speváka Marca Anthonyho nikomu zvlášť predstavovať. I v našich zemepisných šírkach zarezonoval v čase, keď najvyššie miesta hitparád útokom brali jeho latino kolegovia Ricky Martin, či Enrique Iglesias.

Vďaka 8 miliónom predaných albumov po celom svete netreba speváka Marca Anthonyho nikomu zvlášť predstavovať. I v našich zemepisných šírkach zarezonoval v čase, keď najvyššie miesta hitparád útokom brali jeho latino kolegovia Ricky Martin, či Enrique Iglesias. Hoci ich hudba má veľa spoločného, Anthony dokázal, že mu títo chlapci nesiahajú ani po kolená. V prvom rade Marc nie je z tých, ktorí musia nutne prísť každý rok s novým albumom. Do dnešného dňa vydal štyri a všetky boli veľmi úspešné. A hlavne, boli i kvalitné. Anthony svoju tvorbu nestavia na totálnej komercii, ale dáva si záležať i na kvalite. Nie inak je tomu aj v prípade jeho najnovšieho, dlho očakávaného albumu Amar Sin Mentiras. Ale kým prejdem k samotnému albumu, nazrime na chvíľu do súkromia tohoto umelca.
Svoj život dlho spájal s Miss Universe Dayanarou Torresovou, s ktorou sa spoznal v roku 2000 na podujatí, kde účinkoval. O rok neskôr sa stali manželmi, aby sa neskôr mohli rozviesť a následne sa znovu zobrať. Ani to im však nevydržalo na veky. Svoje túžby totiž na neho zaostrila milovníčka svadobných obradov Jennifer Lopez. Skormútená z rozchodu s Benom Affleckom našla útechu práve na Anthonyho ramenách. Vrátila sa tak do roku 1999, kedy s Marcom istý čas chodila, liečila si rany po rozchode s čašníkom Ojanim Noaheom a s Anthonym vtedy naspievala duet na svoj album On The 6. Stal sa z neho hit.
História sa opakuje. I tento raz z útechy vznikol duet, ibaže na nový Anthonyho album. Vášne však boli silnejšie. Anthony sa teda rozvádza so svojou miss a len 5 dní po rozvodovom konaní si berie za manželku J. Lo. Stávkové kancelárie sa môžu roztrhať. Kurz na to, že ich manželstvo nevydrží ani do konca roka je obrovský. A zdá sa 34 – ročná Lopezová bude mať trošku problémy, pretože Anthony je vraj poriadny sukničkách. Uvidíme.
Dôležité je, že na trhu je štvrtý Marcov album naspievaný v španielčine, no určený na predaj nielen v touto rečou hovoriacich teritóriách. Našťastie. Ide totiž o veľmi príjemný a zároveň veľmi kvalitný album. Ako sa to hovorí, do voza i do koča, alebo ešte lepšie do každého počasia. Anthony je vynikajúci spevák, ktorého hlas vyniká najmä v tklivých baladách, ktoré na albume dominujú. To znamená, že spevák sa tu predvádza v celej svojej speváckej kráse. Pesničky k dokonalosti doviedol i výkon Londýnskeho symfonického orchestra, ktorý znie v niekoľkých skladbách.
Už úvodný singel chytá za srdce. Skladba Ahora Quien je tým najsilnejším „dojákom“ aký v poslednom čase v hudobnom biznise vznikol a ak ho tvorcovia playlistov zaradia do rotácií, bude z neho bezkonkurenčný pomalý hit tohoto leta. Ibaže kvalitatívne tento album nepoľavuje ani ďalej. Spevák ponúka desať pesničiek a každá z nich sa hravo môže stať hitom. A bude rovnaké ako s jeho predošlou tvorbou. Jeho pesničky sa budú hrať v rádiách i niekoľko rokov od ich premiéry. Na albume dominujú pomalé skladby. Rýchlejšie, ale stále nie diskotékové a tým pádom brakové skladby sú na albume dve. I tie sú však profesionálne pripravené a od gýčových kalerábov majú veľmi ďaleko. Snáď iróniou osudu sa dá nazvať fakt, že jeho spoločný duet s novou manželkou Jennifer je jednoznačne najslabšou pesničkou na albume. Možno i preto, že Jennifer v nej nepredviedla všetky svoje spevácke schopnosti (nie, skutočne ani tie mizivé, ktoré má) a hlavne, ide o zaláskovaný a neskutočne medový song. Našťastie je zaradený hneď za pilotným singlom, čo znamená, že sa stráca v záplave ostatných skutočne výborných pesničiek.
Príjemne pripravený booklet obsahuje texty a všetky potrebné informácie. Nechýbajú kvalitné fotografie, ktoré (už vrátane tej na titulnej strane bookletu) zaujmú na prvý pohľad. Faktom je, že nemuseli byť až tak príliš lákavé, pretože tento album sa nebude predávať kvôli lákavým fotkám, ale kvôli kvalitnej produkcii, ktorú ponúka. Až mi je ľúto, že je tých pesničiek iba desať a album trvá tak krátko. Ešte jedna dávka Marca Anthonyho by bola v pohode znesiteľná. Preto nečudo, že si budete chcieť tento album púšťať stále dookola. Je výborný a je celkom možné, že jeho tvorcu neminie ani ďalšia cena Grammy. Neostáva nič iné, len mu držať palec a pustiť si to ešte raz.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2004
Celkový čas: 43:21

01. Ahora Quien