Som zvedavý, ako ovplyvní pikantne vyhrotenú debatu medzi podráždenými prívržencami a vysmiatymi ironikmi nový live album Linkin Park s názvom Live In Texas.

Som zvedavý, ako ovplyvní pikantne vyhrotenú debatu medzi podráždenými prívržencami a vysmiatymi ironikmi nový live album Linkin Park s názvom Live In Texas. Opäť sa rozprúdi dišputa o tom, či Linkin Park sú alebo nie sú vodcovskou kapelou gitarových boy-bandov.
Špeciálny set, ktorý tvorí CD + DVD, bude v pokri viac pasovať azda sarkastikom. Ak totiž vydá kapela, ktorá je svojim ťažením z prudkej popularity ohrozená puncom krátkej životnosti „živák“ už po dvoch radových albumoch, o niečom to asi svedčí. Teraz už chýba len „best of“ s bonusovým CD plným demosnímkov, ktoré budú znieť na nerozoznane od finálnych verzií. Vlastne i Live In Texas pôsobí občas tak strojovo dokonalo, že sa od štúdiových snímok líši len pokrikovaním medzi skladbami.
Tak či onak (a môže to znieť nadnesene), americká skupina Linkin Park je fenomén nového tisícročia. To, čo bolo vymyslené v deväťdesiatych rokoch pretavili do zvukovo progresívnej podoby a s výzbrojom najmodernejších výkrikov technologického pokroku ponúkajú dnes vlastnú tvár, ktorej sa hovorí nu-metal.
Nespochybniteľne sa im vydaril debutový album, ktorý je vo svojej kategórii výnimočný a žiadne úškľabky to nemôžu vyvrátiť. Veď ostré metalové dno s trochu zabrúsenými hranami a s patrične klenutou spevovou linkou, vo vnútri ktorého je dovolené manipulovať čímkoľvek a kde je elektronika rovnako prístupná ako scartching alebo rap, sa s úspechom zviditeľnilo ako druhá generácia nu-metalu, ku ktorej sa hlási aj celá rada ďalších skupín.
Album a DVD (inak obsahujúce plnú tretinu odprezentovaných skladieb) zachytávajú atmosféru koncertov z minuloročného letného Summer Sanitarium Tour, konkrétne z 2. a 3. augusta, kde spolu s Linkin Park vystúpili aj Metallica, Daftones a Limp Bizkit. Jedno je nezvratné.
Zvuk znie naozaj ako na štúdiových albumoch. Niet sa čomu ale čudovať. Chlapci predsa pracujú s najmodernejšími technologickými výdobytkami. Ako som už spomínal, istotu, že ide o živo zahraný koncert, dáva iba ohlas publika a niektoré hlasové spestrenia speváka Chestera Benningtona. Jeho rapujúci kolega Mike Shinoda až tak nehopsá, drží sa pôvodných štúdiových partov, ale melodický ťahúň Benningto, ktorý mesiac potom vystúpil aj v Prahe v T-Mobile Arene so zlomenou rukou (!), si prichádza na svoje. Najviac v momentoch, keď výraz priostril. Drzosť v hlase mu pristane, hlukovú mašinériu to pokropí živou vodou.
V niektorých častiach objavíte medzi pôvodnými akordmi aj vpašované remixy a lá Reanimation, inde je materiál renovovaný kapitálne novými nápadmi. Dúfam len, že živý výkon na pódiu predčil dokončujúce úpravy a pokoncertné korektúry. V strede záverečnej One Step Closer nechýbajú reanimationské, davisovské partie (i keď nahrávka na druhej strane zďaleka nie je tak úderná), feelingové Papercut a Faint znejú výborne a By Myself sa mi vyslovene páči (napriek tomu, že sa v nej rappuje).
V opozícii k radosti stojí strnulosť inštrumentalistov, ktorí sú napojení na precíznosť zmienenej hudobnej chémie. Gitarista Brad Delson so slúchadlami na ušiach napríklad neurobí jediný kiks, avšak jeho výkon je chladný a tak trochu akademický, neraduje sa, neposkočí. Výsledkom tohoto rozpoltenia je rozpálený koncert v rýdzo profesionálnom balení. Oportunisti Linkin Parku sa asi dobre pobavili aj na „ultra tvrdosti“ v závere veselice, keď Joe Hahn – americko-ázijský DJ, rockerov napodobňujúc, tresol o zem svoj mixážny pult – hi-hi-hi - „disco-Hendrix“ 21. storočia....
Aby som to zhrnul: Live In Texas predstavuje precíznu prehliadku hitov. Takže je všetko v poriadku. Nechajme sa ale prekvapiť, čo prinesie tretí radový album (respektíve, za aký čas vyjde).

Vydavateľstvo: CD/DVD/Warner Music, 2004

TRACKLIST: (CD: 41:44, DVD: 75:00)