Industriálny zvukový mumraj už v závere prvej skladby graduje do naliehavej kakofónie gitarovej spätnej väzby. Nejedná sa o predčasné vyvrcholenie, ale o prípravu pôdy pre druhú skladbu, ktorá svojim kľudnejším úvodom pohladí, aby sa za krátky čas do uvoľneného poslucháčskeho svalstva mohli zabodnúť ďalšie špendlíky gitarových ostrôh.

Industriálny zvukový mumraj už v závere prvej skladby graduje do naliehavej kakofónie gitarovej spätnej väzby. Nejedná sa o predčasné vyvrcholenie, ale o prípravu pôdy pre druhú skladbu, ktorá svojim kľudnejším úvodom pohladí, aby sa za krátky čas do uvoľneného poslucháčskeho svalstva mohli zabodnúť ďalšie špendlíky gitarových ostrôh. Sonic Youth uplatňujú metódu cukru a biča aby tak zvýraznili že nič z toho o čom spievajú nie je čisto biele alebo čierne. Symbolom tejto kúry je „sonická sestrička“ (Sonic Nurse), prostredníctvom ktorej aplikujú poslucháčom predpísané dávky bolesti s večne odďaľovanou vidinou vykúpenia. Sexy mrcha v bielom čepci na nás hľadí ponad rúšku cez ktorú presvitá úsmev neveštiaci jej „sonickému pacientovi“ nič dobrého. V čom sa hudba na 19. albume legendy Sonic Young posunula dopredu? Ťažko povedať! Tak ako väčšina kapiel, ktoré robia to čo vedia už dlhšiu dobu a stoja si za svojim názorom, aj Sonic Youth si časom vybrúsili svoj nezameniteľný štýl. Vedia hrať o niečo lepšie, spievajú (na svoje pomery) vo vrcholnej kondícii a (miestami) znejú o niečo príjemnejšie/prívetivejšie (termín „ľúbozvučnejšie“ by tu nebol celkom na mieste). Zvukové špendlíky, ktorými sa dostávajú poslucháčom pod kožu už nie sú hrdzavé - hoci je dnes ich povrch zo zušľachtených nehrdzavejúcich materiálov, metóda ich použitia je dostatočne invazívna. Sonic Youth sa stále správajú v intenciách svojho patentovaného postoja k tomuto svetu, a aj keď sa ten za uplynulých dvadsaťtri rokov už párkrát pootočil, okrem výmeny jednej generácie sa na ňom medzi časom veľa zásadného nezmenilo. Väčšina apokalyptických trendov úspešne speje k svojmu cieľu a tie z nich, ktoré medzi časom stratili aktuálnosť, boli nahradené inými, takže na mieste by bola skôr otázka, čo priniesla skupina Sonic Youth svetu po celú dobu svojej existencie? Možno zjednotili zopár alternatívne vyšinutých individualít, možno ešte viac presvedčili už presvedčených, možno podvedome nastavili zrkadlo tým, ktorí by sa do neho aj tak nikdy úprimne nezadívali, ale prakticky to nebolo asi nič spásonosného. Napriek tomu, tá trocha nostalgie pri počúvaní ich nového príspevku k starým témam je neodškriepiteľná. Spomienky na mladosť, hoci mohla byť prežitá v „smrdutých bažinách“ temnej minulosti, budú aj vďaka nim vždy v niečom pozitívne.

Vydavateľstvo: Universal, 2004
Celkový čas: 60:20