Priaznivci pavúčieho muža sa konečne dočkali. Do kín v týchto dňoch prichádza pokračovanie úspešného filmu v hlavnej úlohe s Tobey Maguireom, ktorý ako jednoduchý mestský chlapec s nečakanými danosťami zachraňuje svet.

Priaznivci pavúčieho muža sa konečne dočkali. Do kín v týchto dňoch prichádza pokračovanie úspešného filmu v hlavnej úlohe s Tobey Maguireom, ktorý ako jednoduchý mestský chlapec s nečakanými danosťami zachraňuje svet. Prvý diel zaznamenal veľký úspech a tak sa dalo predpokladať, že dvojka na seba nenechá dlho čakať. A hoci sa zdalo, že úlohu novodobého Supermana si bude musieť kvôli zdravotným problémom hlavnej postavy strihnúť niekto iný, všetko dobre dopadlo a film už čoskoro príde i do našich kín a očakáva sa, že rozpúta bitku o čelné miesta v rebríčku návštevnosti spolu s Harry Potterom a novým Shrekom. Ale toto je skôr na iný server. Venujem sa muzike...
Rovnako ako v prípade jednotky i v prípade dvojky vychádza sountdtrack. Zaujímavé je, že obal je robený absolútne rovnakým štýlom ako tomu bolo v prípade jednotky. Ešte aj interpreti a pesničky sú písaní rovnakým písmom a rovnakým červeno – bielym štýlom. No a keď už som začal bookletom, tak o dokončím. Majiteľovi CD ponúka niekoľko zaujímavých fotografií z filmu a pri jednotlivých pesničkách potrebné informácie o autorovi a producentoch. Texty neočakávajte.
Po hudobnej stránke soundtrack obsahuje kolekciu skladieb mladých, nádejných kapiel, ktoré tak majú šancu predstaviť sa širšiemu publiku prostredníctvom vychyteného filmu. Na albume sa nachádzajú napríklad držitelia Grammy, americká kapela Train, ale aj súčasná hudobná vychytávka Maroon 5, ktorých príspevok na albume je úplne odlišný od toho, čo od nich poznáme, a tiež aj mladá nádej z Veľkej Británie, formácia Lostprophets. Ak ešte spomeniem, že v skladbe Someone To Die For Jimmyho Gneccoa hosťoval Bryan May musí byť jasné, že ide (tak ako v prvom prípade) o veľkú gitarovú parádu a skvelý rockový album. Ak sa na jednotke Macy Gray dokázala prispôsobiť gitarovému štýlu, tak tu sa nemusel prispôsobovať nikto. Vybrané boli skutočne pesničky, ktoré znejú nadupane a do filmu sa jednoznačne hodia.
Najznámejším menom z celej kolekcie jednoznačne ostáva formácia Maroon 5. Titulnou skladbou sa stala pesnička Meant To Live formácie Switchfoot. Veľkým plusoch oboch soundtrackov v prípade tohoto filmu je fakt, že vydavateľstvo na ne zaradilo i scénickú hudbu z filmu. Danny Elfman dostal v tomto prípade priestor dvakrát a jeho filmová hudba celý album uzatvára. Čo dodať viac? Jednoducho album, ktorý jednoznačne rozprúdi krv v žilách.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2004
Celkový čas: 63:58

01. Dashboard Confessional – Vindicated