Speváčka, skladateľka a klaviristka Myra Ellen Amos, známa už viac než desať rokov pod svojim umeleckým menom Tori Amos, sa narodila 22. augusta roku 1963.

Speváčka, skladateľka a klaviristka Myra Ellen Amos, známa už viac než desať rokov pod svojim umeleckým menom Tori Amos, sa narodila 22. augusta roku 1963. Hudbou sa začala zaoberať už od svojich piatich rokov.
Svoje teenagerské obdobie strávila skladaním vlastných skladieb a vystupovaním po kluboch. Do všeobecného povedomia sa jej podarilo vstúpiť roku 1991 vďaka albumu „Little Earthquakes“. Po ňom nasledovalo päť autorských CD a stovky vystúpení.
Počas turné k jej poslednej štúdiovej platni „Scarlets Walk“ sa počas koncertu na floridskej West Palm Beach uskutočnil aj záznam koncertu prezentovaný na DVD s miestopisným názvom Welcome To Sunny Florida. Táto udalosť je po rokoch relatívne úspešnej kariéry prakticky prvým oficiálnym DVD Tori Amos, pokiaľ nepočítame bonusové ukážky vo formáte DVD zaradené už v minulosti ako príloha k limitovanej sérii jej predošlého CD. Súčasťou nového dvojdiskového kompletu je okrem samotného DVD disku z koncertu aj CD so šiestimi doteraz nikdy nevydanými skladbami.
Doterajšia speváčkina kariéra mala množstvo tvárí, akoby Tori hľadala, ktorá zo štylizácií jej najviac pristane. Po experimentoch s elektronikou, pôvodnou pesničkárskou tvorbou s príklonom k rocku, jazzu, popu i chameleónskymi coververziami sa súčasná Tori ustálila v komornejšej, takmer šansonierskej polohe, ktorá sa zrejme najviac blíži k prirodzenej forme jej prejavu. Počas koncertu vystupuje väčšinou v triu s bicími a kontrabasom/basgitarou. Dvaja mladí hudobníci tu viac menej iba nahrávajú jej majestátu, ktorý by sa čo do vonkajšej formy zo všetkých známych precedensov dal asi najlepšie prirovnať k sférickej Kate Bush. Prejav (i vzhľad) Tori Amos má však ťažšie pozadie a neodliepa sa od zeme s takou ľahkosťou ako Kate. Ťažko sa dá zbaviť dojmu, že Tori Amos, v svojej snahe dokázať svetu vlastnú výnimočnosť, sa niekedy nesnaží aj viac, než je nepísane stanovená úroveň tolerovanej neviditeľnej svojpomoci, pričom na všetkých frontoch takpovediac tlačí na pílu. Snaha o osobnú výpoveď so sebou prináša množstvo hudobne pod/priemerne atraktívneho materiálu zahlteného slovami. Osobitosť výrazu v krutom boji o pätnásť minút svetovej pozornosti nestačí a treba ju podporiť aj primerane komprimovanou schopnosťou vyjadrenia sa na menšej ploche. Okrem záznamu koncertu sa na DVD disku nachádzajú aj ďalšie bonusy vrátane rozhovorov s Tori a jej matkou (Mary) a zábery zo zákulisia. Pre skalných priaznivcov a rodinných príslušníkov je tu k dispozícii aj speváčkina fotogaléria. Vydavateľstvo: Sony Music, 2004

Celkový čas: CD: 33:48 DVD: cca 2 hod. Obraz: 1.78:1
Zvuk: Dolby Digital 5.1, PCM Stereo

1. Welcome to Sunny Florida