Výberový album Nirvana s pridaným podtitulom „Best Of The Best“ vyšiel po prvý krát už začiatkom minulého roka a opätovne sa dostal do ponuky pri príležitosti desiateho výročia dobrovoľnej smrti Kurta Cobaina.

Nájsť ten správny kľúč na zostavenie výberovej spomienky na jednu z najvplyvnejších rockových skupín devaťdesiatych rokov nie je vôbec jednoduché. Vždy sa nájde dostatok argumentov z tej či onej strany, pre ktoré sú v zostave nadbytočné, alebo chýbajú niektoré z dôležitých skladieb. Pri výbere pesničiek na toto výberové CD jeho tvorcovia siahli najčastejšie, tzn. štyri krát, do tracklistu v chronologickom poradí druhého a zrejme aj najzásadnejšieho albumu Nirvany, Neverminded. Tri zo zaradených skladieb pochádzajú zo záznamu vystúpenia skupiny v rámci série MTV Unplugged. I keď dominantným autorom hudby skupiny bol Kurt Cobain, v repertoári Nirvany sa objavovali aj prebraté verzie (Bowie, Leadbelly). Neomylný výber a interpretácia, ktorá posúvala prebrané pesničky do nových dimenzií, boli zárukou toho, že aj coververzie niesli na sebe charakteristické odtlačky Cobainovej osobnosti a možno ich považovať za plnohodnotnú súčasť výberu a zároveň za tribute iným tvorcom a súčasť alternatívneho pohľadu "odštopľovanej“ (unplugged) Nirvany na náš „zapredaný svet“ (The Man Who Sold the World). Pointou dramaturgie tohto „čierneho“ albumu je však hneď úvodná, predtým nikdy nevydaná skladba You Know Youre Right, ktorú Kurt spolu so svojimi priateľmi Daveom Grohlom na bicích a Chrisom Novoselicom na basgitare nahral 30. januára 1994, teda len pár týždňov pred svojou smrťou. Bolo to Kurtovo posledné nahrávacie session s Nirvanou, na ktoré sa dostavil so značným oneskorením. Dave s Chrisom naň v štúdiu čakali dva dni, pričom vypĺňali čas tým, že nahrali niekoľko Daveových skladieb. Keď sa Kurt konečne na tretí deň, samozrejme bez patričného vysvetlenia, dovalil, reálna práca na skladbe bola hotová v priebehu niekoľkých minút. Skladba You Know Youre Right naznačuje, že ako skladateľ by mal Cobain ešte o čom písať roky. Jeho rozhodnutie bolo iné, či správne o tom pochybuje celý svet azda okrem neho samého (You Know Youre Right).

Vydavateľstvo: Universal
Celkový čas: 54:48

You Know Youre Right (Cobain)