Skupina Modest Mouse existuje na periférii všeobecného povedomia už 11 rokov, čo však neznamená, že zo svojej menšinovej pozície sa nevie pohnúť z nedostatku talentu či predstavivosti.

Táto indie rocková skupina má za sebou už niekoľko pozoruhodných CD a prednedávnom sa prihlásila o slovo s novým titulom, s ktorým by sa „Skromná myš“ mohla popýšiť i pred náročnejšími poslucháčmi. Za pesničkami Modet Mouse treba vidieť predovšetkým postavu speváka a gitaristu Isaaca Brocka. Ako skladateľ sa prejavuje v polohe komentujúceho pozorovateľa a zručného remeselníka, ktorý svoje poznatky dokáže pretlmočiť do dostatočne zrozumiteľnej a príťažlivej formy, ktorá unesie svoj náklad informácií nezávisle na aktuálnej estetike. Jeho pesničky sú neraz postavené na opakovanej melodickej figúrke, prebiehajúcej v nezmenenom tvare ponad jednoduché harmonické kadencie. Isaacov výrazovo bohatý spev obohacuje zdanlivo schematické postupy svojimi exaltovanými polohami, ktoré plynule variuje medzi melódiou a deklamovaným krikom.
Modest Mouse vzdali v niekoľkých kúskoch hold aj opilecko-poeticky-dramatickému štýlu Toma Waitsa (á-la CDs Rain Dogs, alebo Swordfish Trombon), čo sa prejavuje jednak na teatrálnom spôsobe spevu, ale aj na aranžmánoch, ktoré z poprockovej platformy bez problémov prechádzajú do drsnej akustickej polohy postavenej na dychovej sekcii podporenej bendžom, harmóniom, či akordeónom. Tento druh prejavu v podaní Isaaca Brocka a jeho minikolektívu miestami hraničí s tradíciou medzivojnového nemeckého a povojnového britského kabaretu.
Z nadčasového spôsobu hudobného vyjadrenia je zrejmé, že Modest Mouse nestavajú svoju kariéru na módnych trendoch doplnených povrchnými textami. Napriek pomerne širokému spektru rôznych hudobných foriem si dokážu udržať jednotu štýlu, či skôr rukopisu, ktorý vypovedá o ich hľadačstve a otázkach, ktoré riešia paralelne v živote aj v hudbe.
Áno, hudba Modest Mouse je prejavom životného štýlu, možno dosť chaotického, plného nepokoja a možno aj konfliktov a bolestných momentov, ale nezávislého na trase komerčného vlaku, do ktorého stačí raz nastúpiť a pasžier má vystarané o bezstarostnú jazdu z nástupnej stanice až do miesta konečného určenia. Modest Mouse v svojej hudbe dávajú najavo ostrý kontrast medzi témami s povrchom drsným a príjemným na dotyk, pričom o nich hovoria spôsobom ktorý vypovedá viac o každodennej objektívnej realite, než o individuálnych egocentrických víziách.
Vydavateľstvo: Sony Music, 2004
Celkový čas: 48:52