Nemám veľmi rád, keď treba písať recenziu na album niekoho, koho ani poriadne nepoznám. Nie je sa od čoho odpichnúť... Našťastie sa stávajú zázraky a hoci o interpretovi toho príliš známe nie je, zaujme svojou produkciou. A to je práve prípad českej formácie 100´C. Kapela má šesť členov, sú spolu už osem rokov a hrali toho naozaj dosť. Cez hardcor, hip hop až po tanečnú elektronickú muziku. Chvíľu im síce trvalo, kým sa rozhodli "o čom ich hudba má byť", ale aj v tomto prípade to vyriešili veľmi šalamúnsky.

Nemám veľmi rád, keď treba písať recenziu na album niekoho, koho ani poriadne nepoznám. Nie je sa od čoho odpichnúť... Našťastie sa stávajú zázraky a hoci o interpretovi toho príliš známe nie je, zaujme svojou produkciou. A to je práve prípad českej formácie 100´C.
Kapela má šesť členov, sú spolu už osem rokov a hrali toho naozaj dosť. Cez hardcor, hip hop až po tanečnú elektronickú muziku. Chvíľu im síce trvalo, kým sa rozhodli "o čom ich hudba má byť", ale aj v tomto prípade to vyriešili veľmi šalamúnsky. Do svojich pesničiek pridali z každého druhu hudby niečo, čo kedy hrali a ono sa to podarilo na výbornú. Dokonca oslovili niekoľko profesionálnych porotcov a vyhrali českú časť súťaže Coca Cola Popstar v minulom roku. To im umožnilo konečne nahrať debutový album, čo znamená, že tvorba kapely odkiaľsi od Mariánskych Lázní je už celonárodne známa. A nepoznajú ju špeciálne iba Support Lesbiens, ktorým kapela hosťovala na českom turné.
Akí sú „stostupňoví“ chlapci? Čuduj sa svete, ale obstojní a hlavne originálni. Hovoria, že to, čo hrajú sa volá mana. V slovníkoch to zatiaľ nefiguruje. Skvelá muzika. Niekoľko žánrov spojených do jedného. Že to nie je možné? A práve táto kapela dokazuje, že to možné je. I napriek tomu, že miestami máte pocit, akoby hrali Red Hot Chili Peppers s Bobom Marleyom dohromady. A to už chce poriadnu dávku odvahy, spojiť dohromady niečo takéto. V tomto prípade sa to však naozaj vyplatilo.
Album má energiu, spád a ani na chvíľu nenudí. Spevák formácie má skvelý hlas a človek má pocit, akoby počúval nejakú svetovú formáciu. Spievajú po anglicky, ale výborne a nikomu to akosi neprekáža. Dnes je to už skôr akési zabehané pravidlo. Ale jedna česká pesnička ako bonus by naozaj nevadila....

V booklete na majiteľa CD čaká malé milé prekvapenie vo forme samolepiek. Nechýbajú texty, zaujímavé fotografie a všetky potrebné informácie. Stať sa víťazom Coca Cola Postar znamená mať nad sebou pevnú ruku a to sa v prípade debutových kapiel naozaj vyplatí. V prípade 100´C to vyšlo na výbornú. Kapela by sa v týchto dňoch mala objaviť i na Slovensku na letných festivaloch. Príjemnú zábavu.

Vydavateľstvo: Sony Music Bonton / 2004
Celkový čas: 52:00

01. One Zero Zero „C“